عرضه بلوک صنایع شیر سرو بی خزان شنبه در فرابورس

مدیر بازار فرابورس از عرضه ۹۸/۹۹ درصد از بلوک شرکت صنایع شیر سرو بی خزان به نرخ پایه هرسهم هزارو۱۰۷ ریال ، روز شنبه ۲۴ تیردر بازار سوم خبر داد.

امیر هامونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به وکالت از سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، ۱۲ میلیون و۲۹۸ هزار سهم معادل ۹۸/۹۹ درصد از شرکت صنایع شیر سرو بی خزان به ارزش ۱۳٫۶ میلیارد ریال به  قیمت پایه هر سهم هزار و ۱۰۷ ریال ،شنبه  ۲۴تیر در بازار سوم به صورت یکجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط ۲۵درصد نقد مابقی ۱۰قسط مساوی ۶ ماهه عرضه می کند.                                       
وی  تصریح کرد: سرمایه شرکت۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است و زمینه فعالیت آن تولید شیر پاستوریزه و کلیه فرآورده های آن است و شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین ۹۸/۹۹ درصد ، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و شرکت اوزان هر کدام ۰۰۸/۰درصد از سهام شرکت صنایع شیر سرو بی خزان را دارا هستند .
هامونی مبلغ حضور در رقابت را ۴۰۸٫۴ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۳ درصد از ارزش سهام موضوع معامله بر اساس قیمت پایه را به صورت نقد یا ضمانت نامه بانکی برای تضمین تعهدات به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز و یا ارائه کند.
مدیر بازار فرابورس خاطر نشان کرد: عرضه یکجای سهام از طریق بازار سوم ،مشمول مقررات دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار نبوده بنا براین شرکت نزد سازمان به ثبت نرسیده است.
وی گفت:کارگزاران می بایست علاوه بر درخواست خرید ،مفاد بخشنامه شماره ۴۶۲/۶۸۲ در تاریخ ۱۱خرداد ۸۹ مدیریت امور اعضاءفرابورس را رعایت کنندو اسامی خریداران را حداکثر تا پایان وقت اداری روز پس از معامله ،به همراه تعداد و درصد قابل تخصیص به آنان و همچنین دستور خرید دریافت شده را به مدیریت بازار فرابورس ارائه کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.