عرضه بلوک ۳۳٫۷ درصدی بانک پارسیان در ۱۵ مهرماه

محمد رضا حیدری کرد زنگنه ، معاون مالی و اقتصادی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در گفتگو با مهر، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، از ۱۵ مهر ماه جاری مزایده بلوک ۳۳٫۷ درصدی سهام بانک پارسیان معادل چهار میلیارد و ۴۵۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۱۱۰ سهم و به قیمت پایه هرسهم ۴۰۰۱ ریال از سبد داراییهای گروه ایرانخودرو و شرکت های تابعه آن روی میز فروش بورس خواهد رفت.

وی با قطعی دانستن آغاز واگذاری این تعداد سهم در مدت زمان قانونی مقرر، خاطر نشان کرد: گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود ۱۴٫۵ درصد از کل سهام بانک پارسیان را در اختیار داشته که قیمت تمام شده هر سهم آن به طور میانگین نزدیک به قیمت اسمی است.

این مقام مسئول یادآور شد: قیمت تمام شده هر سهم بانک پارسیان در سبد دارایی‌های ایران خودرو و شرکتهای تابعه آن بین ۱۶۰ تومان تا ۶۳ تومان و ۷ ریال ثبت شده است. در عین حال، بخش زیادی از سهم های بانک پارسیان که برای دریافت تسهیلات در توثیق بانک ها بوده، اکنون آزاد شده و مابقی آن تا قبل از آغاز معامله بلوکی آزاد خواهند شد.
 
به گفته کرد زنگنه، خروج از سهام بانک پارسیان و یا کاهش وابستگی پرتفولیوی شرکت یکی از اهداف اصلی “خگستر” در سال گذشته بوده و این در حالی است که وجوه حاصل از این واگذاری پس از تحقق در چهار صنعت بورسی از جمله صنایع پتروشیمی ،لاستیک سازی،فولاد و صنعت معدن متمرکز خواهد شد.

بررسی های مهر نشان می دهد مبایعه نامه مزایده واگذاری بلوک بانک پارسیان از سوی گروه ایران خودرو با یک گروه غیر بورسی متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی به قیمت بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.