عرضه بیمه ملت در بورس

امروز ۱۵۰ میلیون سهم از سهام شرکت بیمه ملت در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ،سرپرست پذیرش شرکت بورس با بیان این مطلب گفت: این تعداد از سهام معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت بیمه ملت است که سهام داران عمده آن شرکت های سرمایه گذاری صدر تامین، گروه بهمن و صندوق بازنشستگی هستند و امروز متعهد شده اند این سهام را در بورس عرضه کنند.
اسماعیل درگاهی ادامه داد: سهام داران می توانند به طور آنلاین یا با مراجعه به کارگزاری ها یا روش های دیگر در تهران و شهرستان ها اقدام به خرید سهام این شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه بیمه ملت زمان پذیرش در بورس در بهمن ۹۰، معادل ۱۲۰ میلیارد تومان بود ، گفت : بر اساس توافق مجمع ، سرمایه شرکت از محل مطالبات به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
سرپرست پذیرش شرکت بورس تاکید کرد: بنابراین سود ۲۳۴ ریالی پیش بینی شده امسال، مطابق با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی است.
درگاهی با اشاره به درج سیمان آبیک به عنوان ۴۷۲ امین شرکت در بورس اوراق بهادار اعلام کرد که انتظار می رود با اهتمام ویژه ای که برای افشای اطلاعات در سامانه کدال وجود دارد، شرکت به زودی برای عرضه آماده شود. به علاوه برخی از شرکت ها مانند نفت پاسارگاد در مرحله بررسی قرار دارند تا این شرکت ها هم بتوانند بحث افشای اطلاعات را در سامانه کدال داشته باشند.
وی اضافه کرد : هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نیز به عنوان یک شرکت اصل ۴۴ در مراحل واگذاری است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.