عرضه بیشتر مرغ منجمد تنها راه ایجاد تعادل قیمت

۲۳ام بهمن ،

201-29.jpg

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی کشور تاکید کرد: با توجه به ثبات قیمت مرغ طی ۱۰ ماهه امسال، قیمت ۶۰۰۰ تومانی فعلی منطقی نیست و تنها راه ایجاد تعادل قیمت در بازار، تزریق بیشتر مرغ ذخیره شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام است.

حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای ایجاد تعادل قیمت مرغ در بازار مصرف باید میزان بیشتری از مرغ ذخیره شده را به بازار تزریق کند چراکه در حال حاضر میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ مناسب بوده و مصرف‌کننده انتظار دارد با قیمت مناسب‌تری این محصول را تهیه کند.

وی با بیان این‌که حدود ۳۰ درصد از گوشت مرغ مورد نیاز تهران در پایتخت و ۷۰ درصد آن در خارج از استان تامین می‌شود گفت: هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری حدود ۳۸۰۰ تومان فروخته می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی کشور دربارهٔ میزان جوجه‌ریزی ماههای پایانی سال عنوان کرد: از زمان آماده سازی سالن‌های مرغداری از نیمه دی ماه ، برای دو ماه پایانی سال حدود ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند.

مقدم‌نیا افزود: تولیدکنندگان هیچگاه به دنبال افزایش قیمت نبوده‌اند چراکه در ۱۰ ماهه امسال قیمت مرغ روند با ثبات و منطقی را پشت سر گذاشت اما در حال حاضر قیمت ۶۰۰۰ تومانی برای این محصول منطقی نیست و تنها راهکار ایجاد تعادل در بازار تزریق بیشتر مرغ ذخیره شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام است.

وی خواستار تزریق بیشتر مرغ ذخیره شده برای ایجاد تعادل در قیمت این محصول شد و گفت: افزایش قیمت مرغ هیچ سودی به حال مرغداران نداشته و تنها واسطه‌ها از این وضعیت سود می‌برند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.