عرضه سه محصول جدید در سال حماسه سیاسی و اقتصادی

۱۸اردیبهشت،

مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درگفت و گوی ویژه خبری اظهار کرد: در فرمول شورای رقابت نرخ تورم در صنعت خودرو به رسمیت شناخته شده و این فرمول  راه‌گشا و فصل الخطاب است.

وی با بیان این‌که ما تا سال ۹۰ قیمت خودروها را باوجود افزایش قیمت مواد اولیه با افزایش بهره‌وری و تولید ثابت نگاه داشته بودیم، خاطرنشان کرد: پرداخت نشدن تسهیلات بانکی در زمان مناسب، ندادن ارز مرجع و افزایش قیمت مواد اولیه دلایل افزایش قیمت خودرو در سال ۹۱ بود.

نجم‌الدین ادامه داد: در حال حاضر  هزار قطعه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند که اشتغال‌زایی ۱۰۰ تا شش هزار نفر را به دنبال دارند و با توجه به مشکلاتی که برای صنعت خودروسازی ایجاد شد ما یک نفر را نیز تعدیل نیرو نکرده ایم در حالی که خودروسازی همچون پژو فرانسه هزاران نفر را اخراج کرده است.

وی افزود: همچنین خودروی دنا ، وانت سمند و وانت یو۹۰ درسال جاری به بازار می‌آیند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این‌که در تولید ۲۰۶ خودکفا شده ایم اضافه کرد : هیچ گونه انحصاری در صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد.

نجم الدین با بیان این‌که نرخ بالای تسهیلات بانکی،  تولید را متوقف می کند گفت : برای طراحی و  ساخت هر پلاتفرم با قیمت های کنونی به یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است .
به گفته وی تعرفه واردات خودرو زمانی باید کاهش یابد که محیط کسب و کار بهبود و نرخ تسهیلات بانکی و مالیات کاهش یابد.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.