عرضه طلا و جواهر وارداتی در مازندران ممنوع شد

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف در امر مبارزه با قاچاق، فرهنگ‌سازی و تبلیغات مناسب برای اذهان جامعه از ضروریات است.

فارس: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق در استان مازندران گفت: عرضه مصنوعات زینتی، طلا و جواهر خارجی و وارداتی در بازار استان ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، محمدعلی پیشنمازی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق در استان مازندران در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است باید تمام سازمان‌ها به ویژه سازمان‌های فرهنگی در فراهم کردن بستر مناسب برای فرهنگ‌سازی این موضوع اهتمام کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف در امر مبارزه با قاچاق، فرهنگ‌سازی و تبلیغات مناسب برای اذهان جامعه از ضروریات است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران تصریح کرد: کمیته تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق برای بسترسازی و ترویج استفاده از کالاهای تولید داخل باید با وظیفه شناسی و جدیت بیشتر نسبت به این اقدام اهتمام کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران با بیان اینکه موضوع قاچاق دام در سطح کشور نیز از جمله نکات ضروری است، گفت: این موضوع در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان وجود دارد که باید ساماندهی این بخش در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و سازمان‌های مرتبط با موضوع قرار گیرد.

پیشنمازی تصریح کرد: عرضه مصنوعات زینتی، طلا و جواهر خارجی و وارداتی در بازار داخلی مازندران ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود که لازم است اتحادیه اصناف، اماکن انتظامی و سایر دستگاه‌های عضو گشت مشترک با توجه به بسترسازی‌های به وجود آمده در این امر همت کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران با ترسیم کلی طرح شبنم بر آسیب شناسی و آنالیز آخرین وضعیت و اجرایی آن تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه فرصت خوداظهاری اصناف پایان یافته، لازم است اداره کل صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌های دخیل در این امر برای تحقق برنامه اجرایی طرح مذکور تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه بحث آموزش در امر مبارزه با قاچاق مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: باید از ظرفیت‌های آموزشی در بحث مبارزه با قاچاق بهره گیری شود.

هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در بحث قاچاق طی سال‌های اخیر قابل تقدیر است، گفت: مبارزه با قاچاق در استان نیازمند عزم همگانی است و این موضوع باید به صورت جدی دنبال شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: امیدواریم شاهد روزی باشیم که قاچاقی در استان صورت نگیرد که این امر با همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی محقق می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: صدا و سیما و مطبوعات باید در خط مقدم مقابله با قاچاق حضور یابند و در این راستا نقش‌آفرین باشند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.