عرضه محصول مشهدی با برندهای ترکیه

۳۰م دیماه ،

عمده کفش هایی که با برند ترکیه در بازار وجود دارد در مشهد تولید می گردد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ عامل توسعه خوشه صنعتی کفش مشهد گفت : بیش از۶۰ درصد کفش های موجود در بازار مشهد در واحدهای تولیدی این شهر تولید ولی با برندهای ترکیه عرضه می گردد.

محمدرضا تازیکی با بیان اینکه اکثرکفش های با برند ترکیه در مشهد تولید می گردد افزود : این در حالی است که کفش های مشهد از کیفیت بالایی برخوردارند ولی هنوز در بین مردم به عنوان یک محصول خوب داخلی جا نیفتاده است.

وی تولیدات کفش واحدهای مشهد را جوابگوی نیاز بازار این شهر ندانست و افزود : بیشترین کفش های وارداتی به مشهد چینی است که البته تا حدودی جلوی واردات این کفش ها گرفته شده است. 

عامل توسعه خوشه صنعتی کفش مشهد با اشاره به بخشنامه مصونیت واردات کفش که از آبان ماه امسال ابلاغ شده است گفت: بعد از اعمال این ممنوعیت با افزایش سفارشات و رونق بازار رو به رو بوده ایم.

تازیکی با اشاره به وجود یک هزار واحد تولیدی کفش در مشهد گفت : هم اکنون نیازمند جذب دو هزار کارگر در واحدهای کفش مشهد هستیم اما متاسفانه به سبب مشخص نبودن یک واحد سازمانی مشخص در جذب این اشخاص با مشکل رو به رو هستیم.

وی همچنین با اشاره به صدور محصولات کفش مشهد به تمام نقاط کشور، طراحی ضعیف را یکی از مهم ترین مشکلات پیش پای صنعت کفش ذکر کرد و گفت: با وجود این که همه واحدهای تولیدی از بهترین چرم استفاده می کنند و در تمام مراحل تولید استانداردهای لازم را رعایت می کنند به سبب ضعف در طراحی محصول تولیدی با استقبال مردم رو به رو نمی شوند.

مشهد سومین قطب تولید کفش در ایران است و ۱۵ هزار نفر تولید کننده کفش در این شهر سالانه ۲۵ میلیون جفت کفش تولید می کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.