عرضه نامحدود مرغ در نمایشگاه‌ها تا ۱۱شب/ آخرین قیمت مرغ، لبنیات، روغن و برنج

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از توزیع بدون محدودیت مرغ منجمد با قیمت ۴۴۰۰ تومان تا ۱۱ شب در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا خبر داد.

 

ید‌الله صادقی اظهار داشت: مرغ منجمد به اندازه کافی در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا بین مردم توزیع می‌شود و تا زمانی که مردم مراجعه کنند مرغ به آنها داده می‌شد و حتی یک نفر هم نمی‌توانید پیدا کنید که با دست خالی از نمایشگاه برگردد و یا هر مقدار که مرغ خواسته باشد خریداری نکند.

وی افزود: در روزهای اول نمایشگاه مرغ گرم را با قیمت ۴۶۵۰ تومان توزیع می‌کردیم اما چون ازدحام زیاد بود احتمال خرابی مرغ وجود داشت لذا مرغ گرم را به سازمان میادین میوه و تره‌بار منتقل کردیم و به طور متوسط روزی ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن مرغ گرم با همین قیمت در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: متوسط قیمت مرغ در استان تهران روز گذشته ۶ هزار و ۹۰۰ تومان و در شهر تهران ۷ هزار تومان بوده است.

وی در واکنش به این سؤال که آنطور که انتظار می‌رفت قیمت مرغ در تهران کاهش پیدا نکرده است گفت: ما سعی می کنیم براساس امکانات و موجودی که داریم سیاست‌هایمان را اجرا کنیم اما واقعیت این است که تولید به اندازه کافی نیست.

* کمبودی در لبنیات نداریم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: ۵۰ درصد ظرفیت کارخانجات ۳ قلم کالای پرمصرف لبنی را تولید و توزیع می‌کنند.

وی افزود: شیر با بسته‌بندی نایلونی ۹۰۰ گرمی ۹۰۰ تومان با بطری پلاستیکی یک لیتری هزار و ۲۰۰ تومان، ماست یک و نیم درصد در ظرف ۹۰۰ گرمی ۱۲۰۰ تومان و در ظرف یک کیلویی ۱۳۰۰ تومان، پنیر UF چرب ۴۰۰ گرمی با قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ تومان در تمام واحدهای صنعتی سطح شهر تهران عرضه می‌شود.

وی در واکنش به این سؤال که آیا گزارشی در خصوص کمبود عرضه داشته‌اید یا خیر گفت: به طور مرتب میزان تولید کارخانجات و نحوه توزیع را در پایتخت رصد می‌کنیم و تاکنون هیچ گونه کمبودی گزارش نشده است.

صادقی گفت: در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا قیمت محصولات لبنی با ۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود اما سایر اقلام مواد غذایی تا ۱۵ درصد تخفیف دارند.

* برنج درجه یک در نمایشگاه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص تنظیم بازار برنج اظهار داشت: برنج درجه یک ایرانی با قیمت حداکثر ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا عرضه می‌شود و همچنین سایر برنج‌های ایرانی نیز از حداقل قیمت ۲ هزار تومان شروع می‌شود.

وی افزود: برنج هندی با قیمت هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا عرضه می‌شود.

صادقی گفت: قیمت متوسط برنج در سطح شهر تهران بین ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت برنج این است که در آخرین روزهای باقی‌مانده تا فصل برداشت هستیم و پس از برداشت برنج داخلی قیمت‌ها به حالت قبل باز می‌گردد.

* عرضه روغن با ۱۰ درصد تخفیف در نمایشگاه‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: انجمن روغن‌نباتی با هماهنگی که کارخانجات انجام داده است انواع روغن را در عرضه مستقیم کالا با ۱۰ درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.