عرضه هر نوع طلای خارجی ممنوع

۳۰اردیبهشت،

مدیرکل استاندارد گیلان گفت: عرضه هر نوع طلای ساخته شده خارجی ممنوع است.

به گزارش Consbank، به نقل از ایسنا منطقه گیلان، محمدعلی یوسفی در جلسه استاندارد گیلان گفت: عرضه هر نوع طلای ساخته شده خارجی به هر طریق ممنوع بوده و قاچاق کالای طلا محسوب می‌شود و اعضای اتحادیه مجاز به فروش طلاجات خارجی نیستند.

وی اضافه کرد: تولید و فروش سکه‌های غیربانکی که اصطلاحا به سکه‌های پارسیان، هخامنشی و… شناخته می‌شوند، اکیدا ممنوع است.

یوسفی گفت: تولید، خرید و فروش مصنوعات فاقد کد شناسایی و علامت استاندارد ممنوع بوده و از خرید طلاجات فاقد کد شناسایی و علامت استاندارد از بنکداری‌ها و کیفی‌ها جدا اجتناب شود.

وی ادامه داد: خرید طلاجات از کیف‌داران فاقد مجوز توزیع از اتحادیه ممنوع بوده و اعضای اتحادیه موظفند ضمن اجتناب از انجام معامله با کیف‌داران فاقد مجوز، آنان را جهت کنترل عیار طلاجات به اتحادیه معرفی کنند.

مدیرکل استاندارد افزود: آن دسته از اعضای اتحادیه که تاکنون نسبت به نصب و راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش و یا رایانه به همراه پرینتر و نرم‌افزار فروشگاهی در واحد صنفی خود مبادرت نکرده‌اند جهت جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی و ضرر و زیان بعدی در اسرع وقت نسبت به تجهیز واحد صنفی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: به هنگام مراجعه مامورین اداره استاندارد و یا سایر ادارات ذیربط و نماینده اتحادیه به واحد صنفی جهت بازرسی، اعضای اتحادیه همکاری لازم را مبذول کنند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.