عرضه و استعمال مواد دخانی در رستوران ها و سفره خانه ها ممنوع است

به گزارش عصر روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سرهنگ ˈمحمد بهادریانˈ در کارگاه آموزشی ویژه سفره خانه های سنتی و قهوه خانه های رشت که با همکاری مجمع امور صنفی این شهرستان رشت برگزار شد، افزود: برابر قانون منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی، وزارت بهداشت موظف به اجرای این قانون با همکاری سایر دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: صنف قهوه خانه داران یکی از باسابقه ترین واحدهای صنفی برای بحث و تبادل نظر صاحب نظران و تصمیم گیری ها برای حل اختلافات و مشکلات مردم و تربیت پهلوانان بوده و ریشه تاریخی دارند.

سرهنگ بهادریان ادامه داد: متاسفانه به علت توجه نکردن و غفلت نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن و فراموشی ریشه های اعتقادی و مذهبی، برخی از این مراکز تبدیل به محل هایی برای اشاعه ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی شده و نگرانی و دغدغه هایی برای جامعه و خانواده ها فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: مدیران سفره خانه ها و قهوه خانه ها ضمن بازنگری جدی در خصوص نحوه فعالیت خویش، رسالت خود را در مقابله با جنگ نرم دشمن در این حوزه به اثبات برسانند.

رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: آخرین ضوابط انتظامی مربوط به فعالیت قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی در بخش قبل از افتتاح این است که حداقل فاصله تا مراکز آموزشی، درمانی، مذهبی و … ۳۰۰ متر و در صورت دارا بودن آلاچیق و … ( صرفاً برای سفره خانه های سنتی ) داخل آن از بیرون باید کاملاً قابل رویت باشد.

وی نصب دوربین مداربسته و عدم استقرار در محل هایی که دارای بافت مسکونی می باشند و همچنین عدم فعالیت در طبقات غیر همکف را از دیگر ضرورت های انتظامی مربوط به قبل از فعالیت این قبیل از اصناف عنوان کرد.

سرهنگ بهادریان ممنوعیت بکارگیری بانوان به عنوان گارسون، خدمه، آشپز، ممنوعیت استفاده از محیط خارج از محدوده تعیین شده، ممنوعیت اجرای هرگونه موسیقی و برنامه های هنری و نمایشی قبل از اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی و ممنوعیت ورود بانوان به قهوه خانه های معمولی را از شرایط و ضوابط لازم الاجراء اعلام کرد.

وی همچنین خواستار همکاری کلیه مدیران این رسته شغلی در گیلان برای رعایت مطلوب این ضوابط شد و اضافه کرد: شهروندان می توانند هرگونه گزارش و شکایت خود را در خصوص تخلفات واحدهای صنفی جهت رسیدگی به ستاد خبری این اداره در مرکز استان به شماره تلفن ۲۱۸۳۴۸۴ منعکس کنند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان رشت نیز در سخنانی؛ ضمن تقدیر از همکاری و تعامل نیروی انتظامی و جامعه صنفی اظهار داشت: ما خواستار بازنگری جدی در حوزه فعالیت قهوه خانه ها هستیم و بایستی مدیران این واحدها ، نسبت به تغییر وضعیت موجود تلاش جدی به عمل آورند.ک/۲

۶۹۵

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.