عرضه ۵۰۰ محصول فناورانه حوزه سلامت در فن بازار/معرفی ۳ تیم برتر مسابقه دانشجویی در ۷ بهمن

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از عرضه ۵۰۰ محصول فناورانه در فن بازار ملی سلامت خبر داد و گفت: در حاشیه ششمین همایش و فن بازار سلامت از برترین‌های مسابقه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تقدیر خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز، علی صحرائیان امروز در افتتاحیه ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت با بیان اینکه این همایش با شعار “دانشگاه و فناوری در خدمت صلح، سلامت و توسعه در ۳ بخش “فن بازار”، “پنل‌های تخصصی” و “مسابقه دانشجویی” برگزار می‌شود، افزود: در بخش پنل‌ تخصصی ۱۰ نشست با تمرکز بر کووید-۱۹ و فناوری‌های مرتبط با آن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه دانشجویی در این همایش، اظهار کرد: طی اعلام فراخوان عمومی تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند و این تیم‌ها در یک دوره آموزشی یک ماهه حضور یافتند و پس از داوری ۱۹ تیم برای ورود به مرحله مسابقه‌ای این رویداد انتخاب شدند.

صحرائیان با بیان اینکه مرحله مسابقه‌ای این رویداد امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه ۶ و ۷ بهمن ماه در حاشیه ششمین همایش و فن بازار ملی برگزار می‌شود، ادامه داد: افتتاحیه این مسابقه فردا سه شنبه ۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و به ۳ تیم برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آغاز به کار فن بازار ملی سلامت، توضیح داد: این فن بازار به صورت مجازی برگزار می‌شود. این فن بازار دارای ۱۲ سالن “سازمان‌های کارفرمایی”، “صندوق‌های سرمایه گذاری”، “مراکز رشد و شتابدهنده‌ها”، “سالن اختصاصی کووید-۱۹”، “تجهیزات و ملزومات پزشکی”، “تجهیزات و مواد و ملزومات آزمایشگاهی”، “محصولات دارویی”، “محصولات طبیعی و طب سنتی”، “محصولات بیوتکنولوژی”، “خدمات سلول درمانی و محصولات بافتی”، “خدمات سلامت و سلامت الکترونیک” و “خدمات بهداشتی و محیط زیست” است.

وی با تاکید بر اینکه در این فن بازار ۳۰۰ غرفه حدود ۵۰۰ محصول فناورانه را عرضه می‌کنند، خاطر نشان کرد: در این بخش ۱۸ غرفه از سازمان‌های کارفرمایی، ۷ غرفه مربوط به صندوق‌های سرمایه گذاری، ۳۹ غرفه مربوط به مراکز رشد و شتابدهنده ها، ۳۷ غرفه مربوط به محصولات مرتبط با بیماری کووید-۱۹، ۵۱ غرفه مربوط به تجهیزات و ملزومات پزشکی، ۳۲ غرفه مربوط به تجهیزات، مواد و ملزومات آزمایشگاهی و ۱۹ غرفه مربوط به محصولات دارویی است.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۱۹ غرفه این فن بازار مربوط به محصولات دارویی، ۱۶ غرفه مربوط به محصولات طبیعی و طب سنتی، ۱۷ غرفه مربوط به محصولات بیوتکنولوژی، ۱۲ غرفه مربوط به خدمات سلول درمانی و محصولات بافتی و ۳۴ غرفه مربوط به خدمات سلامت و سلامت الکترونیک می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.