عرضه ۱۳۵۰ عنوان کتاب از ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

محمد عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌های ایران برای حضور موثر در این نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: روز جمعه هفته گذشته غرفه‌های ایران در نمایشگاه فرانکفورت در بخش‌های بزرگسال و کودک و نوجوان – که در داخل کشور ساخته و به این شهر منتقل شده بود – در محل برگزاری این نمایشگاه برپا شد و تا قبل از مراسم افتتاحیه (بعدازظهر فردا ۹ اکتبر) قطعاً آماده ارائه سرویس به بازدیدکنندگان است.

به گفته وی در غرفه ۶۴ مترمربعی ایران در بخش کودک و نوجوان ۳۵۰ عنوان کتاب و در غرفه ۸۶ مترمربعی کشورمان در بخش بزگسال هم ۱۰۰۰ عنوان کتاب به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته خواهد شد. عموم این آثار که اکثراً در سه سال اخیر چاپ شده‌اند، در جوایز ملی مانند کتاب سال، جلال آل‌احمد، پروین اعتصامی، فصل و گام اول برگزیده بوده‌اند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پاسخ به برخی انتقادها در مورد حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم گفت: ما برای هر یکی از بخش‌های نمایشگاه کمیته محتوایی انتخاب آثار تشکیل داده بودیم که مسئولیت کمیته بزرگسال بر عهده آقای علی شجاعی صائین و مسئولیت کمیته کودک و نوجوان هم بر عهده آقای مهدی کاموس بوده است.

عظیمی افزود: مسئولان این کمیته‌ها موظف بوده‌اند ضمن تشکیل تیمی برای انتخاب آثار، با کارشناسان حوزه‌های مربوطه برای انتخاب آثاری که بتوانند صنعت نشر ایران را در این آوردگاه بین‌المللی نمایندگی کنند، مذاکره کنند؛ فکر می‌کنم آن شخص هم به خاطر اینکه صرفاً با خود وی مذاکره نشده بود، کل حضور ایران را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت زیر سوال برده بود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ادامه داد: ما در غرفه ایران علاوه بر نمایش کتاب‌های مذکور، کاتالوگ‌هایی حاوی معرفی کتاب‌ها به زبان‌های انگلیسی و عربی، کاتالوگ‌هایی در معرفی ۱۳۰ تصویرگر ایرانی کتاب، کاتالوگ‌هایی حاوی ۲۰ عنوان کتاب برتر حوزه کودک و نوجوان در ۲ سال اخیر و کاتالوگ‌هایی در معرفی آثار برگزیده سال ۱۳۹۰ را هم به بازدیدکنندگان ارائه خواهیم کرد.

همچنین به گفته وی، کاتالوگی هم در معرفی پیامبر اسلام (ص) و نیز ویژه‌نامه‌ای در معرفی نشر ایران و لوح‌های فشرده‌ای با همین مضمون به مخاطبان غرفه‌های ایران عرضه خواهد شد.

محمد عظیمی که به عنوان قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد، از انعقاد تفاهمنامه همکاری با مسئولان نمایشگاه کتاب فرانفکورت و برخی دیگر از نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه کتاب و نیز دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۲ خبر داد.

تیم اعزامی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانفکورت متشکل از ۶ نفر ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز سه‌شنبه تهران را به مقصد فرانفکورت ترک می‌کند. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عصر فردا (۹ اکتبر) برگزار می‌شود. نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۱۰ تا ۱۴ اکتبر امسال (۱۹ تا ۲۳ مهر) دایر است و امسال نیوزلند میزبان افتخاری آن است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.