عرضه ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ در ماه رمضان مشروط به تامین دان


عرضه ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ در ماه رمضان مشروط به تامین دان

۱۶:۳۲ (جمعه ۳۰ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تاکید کرد: برای تامین نیاز گوشت مرغ در ماه رمضان جوجه‌ریزی به میزان کافی صورت گرفته و پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ شده است اما اگر دان مرغ تامین نشود، وزن جوجه‌ها به حد مطلوب نخواهد رسید و دوره‌ی رشد طولانی می‌شود.

حسین مقدم‌نیا  تصریح کرد: با توجه به این‌که حدود ۹۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای ماه رمضان صورت گرفته است و مسئولان باید برای تامین بازار مصرف سریع‌تر به فکر تامین خوراک طیور باشند و تولید‌کننده را با امروز و فردا ‌کردن سرکار نگذارند.

وی اظهار کرد: درحال حاضر به قدری کنجاله سویا به عنوان ۴۰ درصد از خوراک طیور کم شده و انبار مرغداران خالی شده که قیمت این محصول در برخی مناطق همچون مشهد به ۲۲۰۰ تومان رسیده است.

مقدم‌نیا تصریح کرد: اگر خوراک طیور به موقع تامین نشود، دوره‌ی پرورش طولانی خواهد شد که این امر باعث افزایش هزینه‌ی تمام‌شده تولید گوشت مرغ و هم‌چنین افزایش تلفات و بیماری می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور خاطر نشان کرد: در ماه‌های معمولی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که برای ماه رمضان با افزایش جوجه‌ریزی تولید ۱۶۰ هزار تنی پیش‌بینی می‌شود، اما این امر بسته به تامین خوراک طیور از سوی مسوولان است.

به گفته وی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری گوشتی در سراسر کشور وجود دارد که سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود و ایران را در رتبه‌ی هفتم مرغ در جهان قرار داده است، اما از هیچ‌گونه حمایت و تامین نهاده و پشتیبانی از تولید خبری نیست.

مقدم‌نیا یاد‌آور شد: سالانه هفت میلیون تن سویا و ذرت به عنوان خوراک طیور برای تامین گوشت مرغ لازم است که از این میزان پنج میلیون تن باید از طریق واردات تامین شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با ابراز تاسف اظهار کرد: ۶۰۰ هزار تن کنجاله سویای وارداتی سهم صنعت مرغداری، ۵۰ هزار تن بوده است که این چالش‌ها و نوسانات را در تولید و بازار مصرف ایجاد کرده است.

در حالی که تولیدکنندگان پیش بینی کرده بودند قیمت گوشت مرغ در ماه رمضان کمتر از ۵۵۰۰ تومان باشد اکنون در آستانه این ماه پرمصرف قیمت گوشت مرغ به ۶۲۰۰ تومان در مناطق جنوب شرق تهران که به دلیل نزدیکی به کشتارگاهها و میدان بهمن تهران ارزان ترین نقطه گوشت مرغ محسوب می‌شود، رسیده است.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.