عرضه ۲۰ هزار ابزار فناورانه در CES2013

۲۱م دیماه ،

فاوانیوز: تازه‌ترین دستاوردهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه سی‌ای‌اس ۲۰۲۴ در لاس‌وگاس آمریکا در معرض نمایش قرار گرفته است.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس از سی بی اس نیوز، این نمایشگاه که از تاریخ ۸ تا ۱۱ ژانویه برگزار می گردد، میزبان بیش از سه هزار شرکت و موسسه فناوری است که بیش از بیست هزار محصول را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می دهند.
 
در شرایطی که این نمایشگاه تازه آغاز به کار کرده بحث و گمانه زنی در مورد پرطرفدارترین محصولات فناوری که قرار است در سی ای اس ۲۰۲۴ به نمایش درآید هم آغاز شده بود.
 
از جمله این محصولات می توان به تلویزیون های فوق دقیق با وضوح تصویری استثنایی اشاره کرد که به تلویزیون های Ultra HDTV مشهور شده اند. دقت این تلویزیون ها چهار برابر بیشتر از دقیق ترین و واضح ترین تلویزیون های HD موجود است و تقریبا وضوحی برابر با پرده سینما دارند.
 
البته برای اینکه این وضوح برای چشم بیننده قابل تشخیص باشد باید حداقل از تلویزیون های Ultra HDTV شصت اینچی استفاده کرد. این امر قیمت تمام شده این تلویزیون ها را به شدت افزایش داده و استفاده خانگی از انها در منازل را در آینده نزدیک در هاله ای از ابهام فرو می برد.
 
عرضه تلویزیون های سه بعدی تازه و عرضه تلویزیون های قابل اتصال به اینترنت با امکانات تازه تر از جمله دیگر ویژگی های سی ای اس ۲۰۲۴ است.
 
شگفتی دیگر این نمایشگاه عرضه گوشی های هوشمند بزرگتر با امکاناتی نزدیک به تبلت هاست که سبب شده از عنوان فبلت – ترکیب دو کلمه گوشی و تبلت – برای توصیف انها استفاده شود. ابعاد نمایشگر این گوشی ها حداقل ۵ اینچ است و قابلیت های خارق العاده ای دارند.
 
ترکیب لپ تاپ ها با تبلت ها روند نوظهور دیگر نمایشگاه سی ای اس است. عرضه تبلت سرفیس مایکروسافت نمونه ای واضح از این پدیده است که مرزهای سنتی میان تبلت ها و لپ تاپ ها را مخدوش کرده است.
 
اما در این نمایشگاه نباید از چاپگرهای سه بعدی غفلت کرد. نمونه های تازه این چاپگرها که خانگی می باشند تهیه مدل های سه بعدی از بسیاری از لوازم و اشیا را ممکن می کنند.
 
رایانه های تعاملی که قادر به درک حرکات انسان و تشخیص درخواست های وی با حرکات دست و صورت می باشند نیز از جمله پدیده های هیجان انگیز سی ای اس ۲۰۲۴ می باشند. به طور مثال یکی از رایانه های عرضه شده در این نمایشگاه قادر به تعقیب خط سیر چشمان انسان و جاگذاری موشواره بر همین اساس است. نرم افزار دیگری نیز قرار است در این نمایشگاه عرضه شود که می تواند حرکات دست را از طریق وب کم رایانه تعقیب کند.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.