عرضه ۳ ماهواره در اجلاس بیداری اسلامی

۰۹اردیبهشت،

مسئول نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چهارمین حضور معاونت علمی ریاست جمهوری در اجلاس‌های جهانی گفت: در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی ۳ ماهواره و کپسول زیستی به عنوان شاخص‌ترین دستاوردهای محققان کشور عرضه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، پرویز کرمی با اشاره به جزئیات برگزاری این نمایشگاه در حاشیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی، با بیان اینکه این نمایشگاه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است، افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای محققان کشور برگزار می‌شود.

مسئول نمایشگاه دستاوردهای ایران در اجلاس علما و بیداری اسلامی با بیان اینکه این نمایشگاه امروز و فردا در محل برگزاری اجلاس برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نمایشگاه برای مهمانان داخلی و خارجی، علما و اندیشمندان و رهبران دینی شرکت کننده از ۸۵ کشور جهان برگزار شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای عرضه شده در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه گوشه‌ای از دستاوردهای کشور را در حوزه‌های هوافضا و زیست فناوری به نمایش گذاشتیم.

کرمی ادامه داد: در غرفه هوافضا ماهواره‌های امید، رصد و نوید عرضه شده است علاه بر این کپسول زیستی که حامل “پیشگام” (اولین میمون ارسال شده به فضا) بود نیز عرضه شده است.

وی تعداد شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه را ۱۵ شرکت ذکر کرد و ادامه داد: بعضی از دستاوردهای ستادهای توسعه فناوری و پارک علم و فناوری پردیس نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به سابقه حضور معاونت علمی در اجلاس‌های جهانی یاداور شد: معاونت علمی تاکنون اقدام به عرضه دستاوردهای علمی کشور در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی و اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی در قالب برگزاری نمایشگاه‌هایی عرضه کرده است.

کرمی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتابی در حاشیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی خبر داد و در این باره گفت: در حاشیه اجلاس علما و بیداری اسلامی نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع جهان اسلامی به ۳ زبان عربی، انگلیسی و فرانسه برگزار شده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.