عرق سوز شدید، پودر بچه استفاده نکنید

۲۱خردادماه،

عرق سوز پدیده ای است که در فصل گرما و در اثر سایش و رطوبت به وجود آمده و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند.

دکتر محمد رضوانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: عرق سوز شدن بدن در نتیجه آسیب مکانیکی است که در کشاله ران و زیر بغل در اثر رطوبت گرما و سایش روی پوست انجام می گیرد که این امر در اشخاص چاق شایع تر است.

وی ادامه داد: هنگامی که با عرق سوز شدن مواجه می شویم از قرار گرفتن در محیط گرم پرهیز کنید و از لباس های نخی و گشاد استفاده نمایید و از پوشیدن شلوارهای جین و تنگ خودداری کنید چرا که این عمل می تواند مانع تهویه هوا و رطوبت بیشتر در محل شود.

رضوانی تصریح کرد: استفاده از پودرهای جاذب رطوبتی مانند پودر بچه نه تنها نمی تواند عرق سوزی را درمان کند بلکه به سبب وجود دانه های درشت پودری می توانند عامل زبری و سایندگی را تشدید نمایند.

رضوانی با اشاره به کرم های ضد التهاب افزود: این کرم ها می توانند در درمان عرق سوز مؤثر باشند اما بدلیل دارا بودن کورتن، مصرف آن ها در دراز مدت توصیه نمی شود.

وی اظهار داشت: در هنگام عرق سوز از درمان خودسرانه پرهیز کنید چرا که عفونت های میکروبی و قارچ ها و عفونت های باکتریایی در کنار عرق سوز می تواند فرد را به اشتباه بیاندازد بنابر این مراجعه به پزشک بهترین راهکار می باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.