عروسک‌ها نواختند تا مَلی بدرخشد

۱۳م اسفند ،

گزارش هنرآنلاین از اجرای نمایش˝ملی˝/

نمایش عروسکی ˝ملی˝ توانست به خوبی جای خالی این گونه تئاتری در مرکز تئاتر کشور را پر کند و پذیرایی از تماشاگران با شکلات شیرینی قشقایی در این روزها را دو چندان کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، از پله‌های قشقایی که پایین رفتیم صدای هلهله و خنده فضا را پر کرده بود، هنگام ورود تماشاگران کام خود را با آب نباتی که دریافت می‌کردند شیرین کرده، با دهانی شیرین وارد سالن ‌شده و بر روی صندلی خود می‌نشینند اجرا آغاز می‌شود.

نمایش عروسکی “ملی” توانست به خوبی جای خالی این گونه تئاتری در مرکز تئاتر کشور را پر کند و پذیرایی از تماشاگران با شکلات شیرینی قشقایی در این روزها را دو چندان کرد.

“ملی” نمایشی شاد، عروسکی و برخواسته از فرهنگ ایرانی است که با زبانی ساده و عامیانه از عشق و زندگی سخن می‌گوید، اجرایی عروسکی برای بزرگسالان در زمانی که کمتر اجرایی عروسکی برای این مخاطبان به روی صحنه می‌رود.

عروسک نخی  مَلی (همان دختر کر و لالی که در واقع پسر است) و عروسک‌های میله ای  که نقش مطرب‌ها را بر عهده داشتند  و به حق ساخت عروسک‌ها نیز به زیبایی و گرداندن آن با توانایی و تسلط انجام شده است.

اشعار و موسیقی محلی نمایش نیز از نقاط قوت اجرا در کنار بازی‌های قابل قبول بازیگران است.

نمایش داستان نوکر خانه زاد را روایت می‌کند که می‌خواهد با سلطنت به اجبار بیگم خانوم (گلبرگ ابوترابیان) ازدواج کند. اما نوکر، خودش بمانی (مهشاد مخبری) را در نظر گرفته است. از آن طرف هم مَلی عاشق و دلباخته این دختر است. حتی نوکر بو برده که مَلی دختر نیست، بلکه پسری است در لباس زنانه. او هر چه می کند چون به ظاهر خل و چل است، کسی به او محل نمی گذارد. زری و پری هم درصددند تا با کمک هم “بمانی” را از این خانه دور کنند، تا اسباب ازدواج سلطنت (مریم معینی) و نوکر که هر دو عقب مانده ذهنی می باشند، مهیا شود.

نمایش “ملی” نوشته هنگامه مفید و به کارگردانی افسانه زمانی با ایفای نقش وحید آقا پور، گلبرگ ابوترابیان، معصومه کاظمی، پریناز لطف اللهی، فرزین محدث، مهشاد مخبری، مریم معینی و غزاله مرادی هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در تالار قشقایی به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.