عریقات: تلاش فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل تنها راه رویارویی با اسرائیل است

aljazeera2-15.jpg

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور ارتقای سطح نمایندگی فلسطین به عنوان کشور غیرعضو، کشورهای جهان را به مشارکت در تدوین پیش‌نویس طرح فلسطینی برای ارائه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در پی دیدار با سرکنسول ایتالیا، ژاپن و نیوزیلند در تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله گفت که احتمالا پیش‌نویس طرح فلسطینی در نوامبر سال جاری به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: کمیته عربی که متشکل از عراق به عنوان رئیس کنونی اجلاس سران کشورهای عربی و قطر، رئیس کمیته پیگیری طرح صلح عربی و فلسطین و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب است رایزنی‌های خود را با تمامی گروه‌های ژئوپولتیک بین‌المللی به منظور تدوین این طرح آغاز کرده است.

عریقات در ادامه افزود: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ریاست کمیته کار فلسطین را بر عهده دارد و در این کمیته شماری از اعضای کمیته‌های اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش “فتح” و همچنین وزارت خارجه و برخی سفیران فلسطین حضور دارند.

وی گفت: این کمیته تلاش خود را برای تضمین دستیابی به بیشترین آرا در مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص پیش‌نویس این طرح در ماه آینده میلادی آغاز کرده است.

این مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی تصریح کرد که تلاش فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل تنها راه مقابله با شهرک‌سازی است.

وی همچنین تاکید کرد: این تلاش با روند صلح و قطعنامه‌های بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده هیچ گونه مغایرتی ندارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.