عزاداری‌های حسینی شهرهای مختلف در شبکه مستند

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عزاداری‌های حسینی شهرهای مختلف در شبکه مستند

جام جم آنلاین: مدیر تامین برنامه شبکه مستند iبه ایسنا اعلام کرد، شبکه مستند سیما برای ایام عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم برنامه‌های ویژه و مستندهای تازهی را همچون «فراتر از تاریخ»، «در امتداد عاشورا»، «اهل سوگ»، «گره‌های گریان»، «راز سنگ»، «ما نیز روزگاری»، «یه لقمه نون» و «افغانستانی‌ها در سوگ سید الشهدا» آماده پخش کرده است.

مهدی خلجی همچنین از پخش روزانه عزاداری حسینی در شهرهای مختلف کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این بخش هر روز iبه مدت نیم ساعت از شبکه مستند پخش شود.

او سپس توضیح داد: «فراتر از تاریخ» که ساخته ایرج عرب‌زاده یکتا است و پژوهش آن اثر در جشنواره پژوهش‌های رسانه‌ای موفق iبه دریافت لوح تقدیر شد، پس از گذشت دو سال از آغاز تولید در دهه اول محرم امسال روی آنتن شبکه مستند می‌رود. در این مستند با استفاده از نوع خاصی از انیمیشن سه بعدی و دو بعدی، بازسازی نقشه‌ها و استفاده از منابع آرشیوی و حتی معرفی کتاب‌ها و اختلافات تاریخی آن، حماسه بزرگ عاشورای حسینی از منظر تاریخی روایت می‌شود.

همچنین «در امتداد عاشورا» با روایتی از مراسم سوگواری مسلمانان مقیم خارج از کشور، در سه قسمت ۱۵ دقیقه‌ای iبه تهیه‌کنندگی فرحناز کریمی آماده پخش از شبکه مستند است.

خلجی همچنین از بازپخش مجموعه موفق «اهل سوگ» ساخته داریوش یاری در دهه اول محرم خبر داد و اضافه کرد: مستندهای تک قسمتی « گره های گریان» ساخته ابراهیم مرادی نیز که روایت‌گر داستان بافت کتابچه فرش زیارت عاشورا توسط بانویی جوان در جوشقان کاشان است و «راز سنگ» که آماده سازی سنگ‌های حرم امام حسین (ع) را iبه تصویر می کشد iبه همراه «ما نیز روزگاری » ساخته حاجعلی محمدی و «افغانستانی‌ها در سوگ سید الشهدا» ساخته مژگان ایلانلو در مناسبت های مختلف دهه اول محرم iبه روی آنتن شبکه مستند می روند.

مدیر تامین برنامه شبکه مستند از مجموعه ۱۰ قسمتی «یه لقمه نون» ساخته امیرحسین خلیل زاده نیز iبه عنوان یکی از برنامه های مناسبتی و مفهومی شبکه مستند نام برد و iبه ایسنا گفت: این مجموعه با هدف نمایش عدالت ساخته شده است و چگونگی کسب روزی حلال و رعایت انصاف و عدالت را در گفت و گو با کاسبان و مشاغل مختلف روایت می کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.