عزت‌الله انتظامی پیشنهاد داد: راه‌اندازی خانه‌ی سالمندان برای هنرمندان

۲۶ آبان ،

نمایش «با جانی دپ در فتوشاپ» شامگاه چهارشنبه (۲۵ آبان ماه) با سخنان عزت‌الله انتظامی به صحنه رفت.

به گزارش ایسنا، این نمایش که میزبان هنرمندانی همچون عزت‌الله انتظامی‌، امید روحانی‌، نصرت الله وحدت، حمیدرضا پگاه،‌ هنگامه مفید،‌ مهدی پاکدل،‌ احمد مسجد جامعی و چهره‌هایی همچون معصومه ابتکار و سید صادق موسوی (مدیر مجموعه تئاتر شهر) بود، با سخنان عزت‌الله انتظامی به اجرای خود پایان داد.

انتظامی با تقدیر از گروه اجراکننده‌ی این نمایش گفت: از نظر من اجرای بسیار زیبایی بود و تا به حال به معضلات بازیگران و تراژدی زندگی آنان اینگونه نگاه نشده است.

وی با اظهار تاسف از شرایط دشوار زندگی تعدادی از بازیگران یادآور شد: بازیگران زندگی‌ بسیار دشواری دارند؛ به ویژه بازیگرانی که نقش‌های کم اهمیت‌تر را بازی می‌کنند، شرایط سختی دارند که این شرایط امروز مشکل‌تر هم شده است.

آقای بازیگر با یادآوری شرایط دشوار هنرمندان تئاتر لاله‌زار، اظهار کرد: همه‌، ما را آدم‌های بدی می‌دانستند اما امروزه اگرچه این نگاه عوض شده است، با این حال هنرمندان مشکلات بسیاری دارند.

او با اشاره به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان تئاتر، اظهار تاسف کرد: این همه فارغ‌التحصیل بیکارند، چرا که سالن‌ها بسیار اندک است؛ امیدواریم روزی بیاید که هنرمندان بتوانند با آرامش زندگی کنند و غصه‌ی فردایشان را نداشته باشند.

وی همچنین پیشنهاد کرد: خانه‌ی سالمندانی ویژه هنرمندان ساخته شود تا هنرمندانی که در دوره پیری و کهنسالی به سر می‌برند بتوانند در شرایط مناسبی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

انتظامی که رییس هیات مدیره خانه تئاتر است با اشاره به تلاش‌های این تشکل صنفی برای ارتقای دستمزد هنرمندان تئاتر، گفت: هنوز خانه تئاتر نتوانسته به مسؤولان بقبولاند که قرارداد تیپ را اجرا کنند. یک هنرمند مگر در طول سال چند بار فرصت کار کردن پیدا می‌کند که دستمزدهایی این چنین ناچیز برایشان در نظر گرفته‌اند.

عزت الله انتظامی گفت: قرار بود پول دوره‌ی تمرین اروپا را هم بپردازند تا اگر نمایشی اجرا نشد حق گروه اجرا کننده‌اش ضایع نشود اما این اقدامات هنوز به نتیجه نرسیده است.

پس از این سخنان کیک پایان اجرای این نمایش توسط عزت‌الله انتظامی بریده شد؛ اگرچه قرار بود چهارشنبه آخرین اجرای نمایش «با جانی دپ در فتوشاب» باشد هنرمندان حاضر از مدیر تئاتر شهر درخواست کردند اجرای این نمایش را که اثری کمدی نیست متوقف نکنند و این اثر نمایشی پنج روز اول محرم هم بر صحنه باشد.
 


سینما نگار
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.