عزل و نصب‌ های صورت گرفته در وزارت علوم مبنای سیاسی ندارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مشاور وزیر علوم گفت: با توجه به تجربه و شناخت از مدیران حاضر در وزارت علوم، به صورت صریح و شفاف می‌گویم که هیچ کدام از تغییرات انجام شده در دانشگاه‌ها مبنای سیاسی ندارد.

“جعفر توفیقی” مشاور وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، درباره برکناری برخی از مدیران دانشگاهی گفت: بنده بر این باورم با تغییر دولت‌ها، رویکرد‌ها و سیاست‌های جدیدی مطرح می‌شود و رایی که مردم به رئیس‌جمهور و دولت می‌دهند حکایت از آن دارد که آن‌ها مطالباتی دارند و باید مدیران هم بر همین اساس پاسخگوی مطالبات آنها باشند که در این راستا دانشگاه‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.  
 
وی افزود: در دولت یازدهم رئیس‌جمهور کشورمان در حوزه دانشگاه‌ها رویکرد و سیاست‌هایی را اعلام کردند که طبیعتا اعمال تغییراتی برای انجام این رویکرد‌ها لازم است تا مدیران دانشگاه‌ها بتوانند در دولت یازدهم براساس خطوط روشن دانشگاه‌ها را مدیریت کنند.  
 
توفیقی با بیان اینکه بنده معتقدم در این دوره کمترین تغییراتی در حوزه دانشگاه‌ها رخ داده است، اظهار داشت: باتوجه به تجربه و شناختی که از مدیران حاضر در وزارت علوم دارند، به صورت صریح و شفاف می‌گویم که هیچ‌کدام از تغییرات انجام شده در دانشگاه‌ها مبنای سیاسی ندارد و عمدتا اینگونه تغییرات براساس هماهنگی و سازگاری با بندهای حوزه علمی کشور صورت می‌گیرد که در مجلس نیز ارائه شده‌اند.
 
مشاور وزیر علوم تصریح کرد: طبیعتا باید یک هماهنگی در سطح مدیریت آموزش کشور و دانشگاه‌ها داشته باشیم تا به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.