عزیزی خادم: شورایعالی راهبردی فوتبال وارد فاز اجرایی شد

۰۸م اسفند ،

4-637.jpg

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از ورود شورای راهبردی فوتبال به فاز اجرایی خبر داد.

عزیزی خادم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این خبر گفت:‌ ما برای آغاز به کار این شورا موانعی داشتیم که به لطف خدا و با زحمات انجام گرفته این مشکلات مرتفع شد. یکی از مشکلات پیش‌رو مکان شورا بود که با تلاش دکتر عباسی مشکل جا حل شد و مکان این شورا با امضای قرارداد به مالکیت فدراسیون فوتبال درآمد.

وی از انتصاب رؤسای سابق فدراسیون فوتبال، سازمان تربیت بدنی و کارشناسان خبره در این شورا خبر داد و گفت: این ترکیب می‌تواند روزهای خوشی را به فوتبال ایران نوید دهد و کارهایی که انجام می‌گیرد و نقشه راهی که تعیین می‌شود، تنها یادگاری ما برای فوتبال خواهد بود تا بتوانیم در مسیر پیشرفت قرار بگیریم و در مقابله با کشورهای دیگر قدرت عرض اندام داشته باشیم.

عزیزی خادم افزود: با اجرایی شدن کارهای این شورا، توزیع عادلانه‌ای صورت خواهد گرفت و شرایطی را فراهم خواهد کرد تا مردم همگی در مدیریت فوتبال سهیم باشند. ما می‌توانیم با ظرفیت عظیم فوتبال، خلایی که وجود داشته را برطرف کرده و با برنامه، خودمان را ایمن کنیم. فوتبال ایران چاره‌ای جز تن دادن به برنامه ندارد و نباید ما از برنامه هراس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با برطرف شدن موانع، عملاً کار شورا آغاز شده است، گفت: در روزهای آینده با افتتاحیه شورا، به صورت رسمی کار آغاز خواهد شد و خوشحالم که بگویم همدلی موجود در هیات ریئسه و همچنین حمایت‌های رئیس فدراسیون فوتبال کمک‌های بسیاری به این شورا کرده است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در آینده با تغییرات مدیریتی، این شورا می‌تواند کارش را پیش ببرد یا تنها محدود به زمان حضور تیم مدیریتی فعلی است، گفت: هر کسی بعد از تیم فعلی بر سر کار بیاید می‌تواند کار را پیش ببرد. این نقشه‌ی راه تنها راهی است که فوتبال ایران را همپای دیگر کشورهای آسیایی به پیش می‌برد و اگر راهی به غیر از این برویم، اشتباه است. فوتبال ایران نیاز به تغییر گفتمان دارد و باید در این میان از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم. رسانه‌ها، مردم و نخبگان نقش مهمی در اجرای برنامه‌های این شورا دارند. ما باید در فوتبالمان اصلاح‌گری پایدار ایجاد کنیم. به اعتقاد من شورای عالی فوتبال پژوهشگاهی برای این رشته ورزشی است. هر چند در قبل کارهایی انجام گرفته اما لزوم تأسیس این شورا در چند سال اخیر احساس می‌شد و خوشبختانه می‌توان با ایجاد این شورا به آینده بیشتر امیدوار بود.

عزیزی خادم در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد ناهماهنگی‌های فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش مشکلاتی را بوجود آورده و راه حل شما برای حل مشکلات مالی چیست؟ گفت: نباید به خاطر تفاوت در سلیقه به فوتبال و مردم آسیب بزنیم. فوتبال ظرفیت‌های بزرگی دارد و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. فوتبال متعلق به مردم است و باید با ایجاد هماهنگی‌ها شرایط را برای حمایت بوجود بیاوریم. من فکر می‌کنم فوتبال ایران نیازمند یک موسسه مالی است. به هر حال فدراسیون فوتبال ۱۸ تیم ملی دارد و با توجه به نوسانات ارزی، بار مالی سنگینی بر دوش فدراسیون ایجاد می‌شود بنابراین باید شرایط را برای حل مشکلات مالی فراهم کنیم.

وی دربارهٔ مجمع سالانه فدراسیون فوتبال و احتمال کناره‌گیری کفاشیان گفت: اینکه چه تصمیمی در مجمع گرفته شود جز اختیارات ما نیست و مجمع می‌تواند هر تصمیمی را اتخاذ کند اما در هیات رئیسه زمان برگزاری مجمع به اتفاق آراء تصویب شد و استدلال‌مان این بود که چون تیم ملی در فروردین بازی جام ملت‌های آسیا را پیش‌رو دارد و پس از آن نوبت به انتخابات ریاست جمهوری و بازی‌های تیم ملی می‌رسد تیر بهترین زمان برای برگزاری مجمع است.

خادم در پایان با تأکید بر اینکه تیم ملی نیاز به آرامش دارد، گفت: باید تمام تمرکز فوتبال بر روی صعود تیم ملی به جام جهانی باشد. در این میان رسانه‌ها می‌توانند نقشی کلیدی ایفا کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.