عزیز اکبریان: اختلاف ها خودروسازی را نابود می کند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عزیز اکبریان:
اختلاف ها خودروسازی را نابود می کند

ممتازنیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجلس با بیان اینکه اختلافات اخیر در خصوص تعیین متولی موضوع قیمت گذاری خودرو بین سازمان حمایت و شورای رقابت علاوه بر اینکه به زیان مردم است صنعت خودرو را نیز نابود کرده، گفت: در حال حاضر در کشور بحران ارزی به وجود آمده و دولت باید با مداخله از صنعت خودروسازی حمایت کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، عزیز اکبریان با اشاره به اتفاقات اخیر در خصوص تعیین متولی موضوع قیمت گذاری خودرو بین دو نهاد سازمان حمایت و شورای رقابت، تصریح کرد: این موضوع علاوه بر اینکه به زیان مردم است و صنعت خودرو کشور را نیز نابود کرده است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دخالت شورای رقابت و رئیس جمهور در موضوع قیمت گذاری غیر قانونی است، افزود: قیمت گذاری خودرو باید به سازمان حمایت برگردد تا از راه قانونی قیمت گذاری صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری وظیفه سازمان حمایت است و این موضوع به هیچ مرجعی ارتباط ندارد، گفت: صنعت خودرو یک صنعت ملی است و باید به دنبال گسترش و رونق این صنعت در آینده باشیم تا با افزایش کیفیت و کمیت در این بازار رقابت ایجاد کنیم که در این شرایط علاوه بر اینکه کیفیت افزایش می یابد قیمت خودور نیز کاهش می یابد.

کاهش بیش از ۵۰ درصدی تولید خودرو
این نماینده مردم در مجلس نهم به خانه ملت گفت: اگر فقط به دنبال ارزانی در صنعت خودروسازی باشیم این بحث ها بین نهادهای قیمت گذاری برای خودرو ادامه دارد.
اکبریان همچنین گفت: باید به دنبال اصل مشکل باشیم؛ اینکه به چه سبب صنعت خودروسازی کشور مریض شده است که این باید اصلاح شود.
این نماینده مردم مجلس نهم تصریح کرد: در شرایطی که تولید خودروی کشور از دو میلیون و دویست هزار دستگاه به یک میلیون دستگاه کاهش یافته است با هیچ راهکاری قیمت این محصول ارزان نخواهد شد بلکه باید با افزایش تولید و رونق صنعت خودروسازی قیمت خودرو کاهش یابد.

دو هزار میلیارد تومانی که هیچگاه اختصاص نیافت
وی با بیان اینکه دولت باید در امر خودروسازی وارد شود و از این صنعت حمایت کند، افزود: وقتی بحران اقتصادی در دنیا به وجود آمد دولت آمریکا ۱۴ میلیارد دلار به دو کارخانه خودروسازی این کشور به صورت بلاعوض کمک کرد؛ در حال حاضر در کشور نیز بحران ارزی به وجود آمده و دولت باید با مداخله از صنعت خودروسازی حمایت کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش دربارهٔ اختصاص دو هزار میلیارد تومان به خودروسازان خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور دو هزار میلیارد تومانی که قرار بود به خودروسازان اختصاص یابد به هزار میلیارد تومان کاهش یافت و بعد بندها و شرایطی را قرار دادند که هیچگاه عملی نشد.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.