عزیز محمدی: مخالف برگزار نشدن جام حذفی هستم

عزیزاله محمدی روز سه شنبه با بیان اینکه هر بازیکن حرفه ای باید در طول یک فصل حداقل بین ۴۰تا ۶۵بازی برای تیمش انجام دهد،افزود:درحال حاضر در ایران هربازیکن ۳۴بازی درلیگ برترو درصورت قهرمانی درجام حذفی ۶بازی هم در جام حذفی انجام خواهد داد که در مجموع ۴۰بازی می شود.

به گفته وی در این صورت تنها بازیکنان قهرمان جام حذفی در کشور ما ۴۰ بازی خواهند کرد که کف بازی بازیکنان حرفه ای در سایر نقاط دنیا است.

به اعتقاد وی اگر می خواهیم سطح فوتبال ایران به فوتبال روز دنیا نزدیک شود باید بازیکنان ما نیز حرفه ای تر باشند و به اندازه سقف تعیین شده در دنیا بازی کنند.

رییس اتحادیه فوتبال ایران تاکیدکرد:‌بدین ترتیب برگزاری این جام نه تنها هیچ مشکلی برای فوتبال ما ایجاد نخواهد کرد بلکه به پویایی آن نیز کمک خواهد کرد.

وی درپاسخ به این سوال که به نظر می رسد،مسوولان فدراسیون فوتبال برای موفقیت تیم ملی در رقابت های انتخابی جام جهانی به این تصمیم رسیده اند نیز گفت:‌ طبق برنامه جام حذفی که در سال گذشته تهیه و تنظیم شده است زمان برگزاری رقابت های جام حذفی ۴ و ۵ آبان ماه تعیین و به هیج وجه با ۳ بازی تیم ملی که در شهریور، مهر و آبان برگزار خواهد شد تداخلی ندارد.

به گفته وی این درحالی است که تقویم پیشنهادی منعطف و قابل تغییر بوده و می توان این رقابت ها را پس از انجام دیدار های تیم ملی درآبان ماه نیز شروع کرد زمانی که تیم ملی تا پایان سال ۹۱ بازی رسمی دیگری ندارد.

به گفته وی اگر دلایل مسوولان فدراسیون فوتبال برای حذف این رقابت ها برپایی اردو های بلند مدت نیز باشد، باز هم ما ضرر خواهیم کرد.

به اعتقاد وی چه تضمینی وجود دارد که با برگزار نشدن جام حذفی به جام جهانی صعود کنیم .اگر به این جام راه نیافتیم بدون دلیل جام حذفی را از دست داده ایم.

رییس اتحادیه فوتبال دراین راستا به برپایی اردوهای بلند مدت تیم ملی در تایلند وبحرین اشاره کردواظهارداشت: برای انجام بازی باتیم های تایلند و بحرین دراین کشورها و ایران اردو های بلندمدت برگزار کردیم اما در نتیجه گیری موفق نبودیم.

به گفته وی فرهنگ بازیکنان ایرانی با اردوهای بلندمدت سازگاری ندارد و نتیجه کاملا برعکس می شود این درحالی است که در اردو های کوتاه مدت ما تقریبا نتایج دلخواه را کسب کرده ایم.

رییس سابق سازمان لیگ برتربا بیان اینکه این تصمیم خطر دیگری برای فوتبال ایران بدنبال خواهد داشت افزود:‌ طبق ابلاغیه کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور هایی می توانند ۲ سهمیه بیشتر داشته باشند که هر دو جام را در کشور خود برگزار کنند.

عزیز محمدی همچنین معتقد است مسوولان فدراسیون فوتبال برای رسیدن به برنامه های خود صورت مساله را پاک می کنند و دلایل غیر حرفه ای می اورند.

وی در پاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه آیا وی با کم شدن تعداد تیم های لیگ برتری نیز موافق است یا خیر نیز گفت: با کسر تعداد تیم های لیگ برتر نیز به هیچ وجه موافق نیستم کشور ما به لحاظ وسعت بسیار گسترده است و به راحتی می توانیم لیگ ۱۸ تیمی در آن برگزار کنیم.

ورزشی.**۹۱۴۴**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۳۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.