عسل رنگی؛ فاجعه زیست محیطی فرانسه/ تصاویر

دیده بان حقوق حیوانات ایران: همه ما تابحال عسل را به رنگهای قهوه ای رنگ، آجری رنگ و شاید زرد رنگ دیده ایم… اما شاید تصور اینکه عسلی به رنگ آبی یا سبز  و حتی قرمز تولید شود، کمی سخت باشد.اما چطور چنین چیزی ممکن است؟!
فرانسه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عسل در اروپا به شمار می‌رود و سالانه بیش از ۱۸ تن عسل در این کشور تولید و به دیگر کشورهای اروپایی صادر می‌شود. منطقه آلزاس نیز یکی از مناطقی است که با وجود بیش از دو هزار و ۴۰۰ زنبوردار و حدود ۳۵ هزار کندو، سالانه هزار تن عسل می‌شود.به تازگی زنبورداران این منطقه مشاهده کرده اند که زنبورهای کندوهای عسل، عسلی به رنگهای آبی، قرمز و سبز تولید می‌کنند.


از ماه اوت تاکنون تمامی زنبورداران اطراف شهر ریبوویل در منطقه آلزاس مشاهده کرده‌اند، زنبورهایی که برای انتقال شهد به کندوهای عسل بازمی گردند با خود مواد رنگی ناشناخته‌ای را حمل می‌کنند.زنبورداران این منطقه با هشدار نسبت به این اتفاق می‌گویند، ضایعات باقی مانده از کانتینرهای حمل شکلاتهای «ام اند‌ ام» که به کارخانه بیوگاز برای پردازش منتقل می‌شود، عامل تغییر رنگ این عسل‌ها بوده است.

آلن فریه، مسئول اتحادیه زنبور دادن منطقه آلزاس در شمال شرق فرانسه می‌گوید: « بررسی‌های ما نشان داده که این پدیده درحال گسترش، به دلیل تغییرات زیست محیطی در منطقه است.»

فلیپ مینراد، مسئول کارخانه بیوگاز موجود در منطقه می‌گوید: « فکر نمی‌کنیم که این مسئله به دلیل مواد موجود در شکلات‌های رنگی به وجود آمده باشد، چراکه همه آنچه را که می‌توانسته برای جذب زنبور‌ها حساس باشد، خیلی سریع از بین برده‌ایم و حتی در انبار‌ها نیز نگه نداشته‌ایم.»

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.