عسل صنعتی، کم هزینه اما سودآور

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

صنعت زنبورداری یکی از صنایع کم هزینه اما با سوددهی بالا است.

زندی عضو اتحادیه زنبورداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت زنبورداری iبه عنوان یکی از صنایع کم هزینه ولی سودآور iبه شمار می آید که بیشتر در مناطق کوهستانی کشورمان رونق دارد و ما هم اکنون مالک ۶ میلیون کندوی عسل هستیم.

وی در ادامه گفت: در ۳۰ سال اخیر با روند افزایشی در تولید عسل روبرو بوده ایم و در نهایت در سال قبل تولید ۲٫۵ هزار تنی داشته ایم iبه طوری که iبه کشورهای مالزی و عراق نیز صادر می کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد برندسازی و بسته بندی مناسب برای صادرات عسل اشاره نمود و گفت: ما باید برای بالا بردن متقاضیان خرید عسل در  خارج از کشور iبه کیفیت محصولات خود بیشتر اهمیت دهیم.

وی در ادامه بیان نمود: تحقیقات علوم دامی و دامپزشکی استان مربوط گروه های تخصصی و علمی برای راهنمایی و پاسخگویی iبه سوالات در زمینه پرورش، تکثیر، اصلاح و بیماری زنبوران می باشند که تولیدکنندگان در مواجه با مشکلات با این گروه ها مشاوره می نمایند.

وی iبه نقش دولت در این صنعت گفت: دولت نیز با دادن تسهیلات بانکی iبه تولیدکنندگان از این صنعت حمایت نموده است و همین سبب iبهبود بازار داخلی این صنعت شده است.

وی در پایان گفت: شرط  لازم برای بالا بردن کیفیت افزایش نظارت بر روی تولیدکنندگان است./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.