عسگراولادی: به جای پرداخت یارانه شغل ایجاد کنید

اختصاصی «جوان‌آنلاین»

عسگراولادی: به جای پرداخت یارانه شغل ایجاد کنید

 

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۷

اسدالله عسکراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگوی اختصاصی با «جوان‌آنلاین» در خصوص اینکه عده‌ای از افراد جامعه که تعدادشان کم هم نیست معمولاً در فشار اقتصادی هستند و به قول معروف، «هشتشان گرو نُه آنهاست» می‌گوید: خیلی صریح بگویم؛ ریشه مشکل به اینجا بر می‌گردد که دولت‌ها به جای ایجاد اشتغال برای اقشار پایین، بیشتر به فکر حکومت کردن بر آنها هستند؛ سیاسی هم صحبت نمی‌کنم، بلکه تخصصی و بر اساس تجربه حرف می‌زنم. 

مثلاً ببینید، امروز به جای پول دادن به افراد ضعیف جامعه به عنوان «یارانه»، باید برای آنها شغل ایجاد کنیم؛ ما امروز در کشوری زندگی می‌کنیم که ۷۵ میلیون جمعیت دارد یعنی کابینه ۳۶ میلیونی شهید رجایی در سال‌های ۵۸ و ۵۹، امروز به ۷۵ میلیون نفر رسیده است! این نشان می‌دهد که در فاصله ۳۰ سال گذشته تاکنون، ۳۷ – ۳۸ میلیون نفر آدم زیر ۳۰ سال پیدا کرده‌ایم. 

این همه جمعیت جدید و عمدتاً جوان که نیاز به «شغل» دارند تا درآمد کسب کرده و ازدواج و زندگی خود را تأمین کنند؛ بنابراین، اشتغال بسیار مهم است؛ چون از این مسئله غافل بوده‌ایم، عده‌ای هشتشان گرو نُه‌شان است؛ البته بیکاری باعث انحرافات دیگری هم می‌شود. بنابراین دولت‌ها وظیفه دارند که شغل برای افراد ایجاد کنند.


جوان آنلاین – آخرین عناوین اجتماعی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.