عسگری : تمام سوت های قهرمانی درست بود

۳۰م دیماه ،

اخبار فوتبال ایران : فوتبال آنلاین : معتقدم این صحنه، صحنه آموزشی بود که دیگر داوران باید به آن توجه داشته باشند.

 به گزارش فوتبال آنلاین حسین عسگری در خصوص قضاوت قهرمانی در دیدار پرسپولیس و استقلال گفت: ضمن احترام به نظر کلیه کارشناسان باید بگویم که تمامی تصمیماتی که در این بازی توسط داور گرفته شد، کاملا درست بود. من به عنوان ناظر ویژه در این دیدار حضور داشته و صبح امروز نیز فیلم دربی ۷۶ را به دقت بازبینی کردم.

وی افزود: در دو صحنه ای که بعضی از کارشناسان و عوامل کادر پرسپولیس اعلام کردند پنالتی بود باید بگویم در صحنه اول که بین نوری و حیدری رخ داد این دو بازیکن شانه به شانه با یکدیگر برخورد کردند و به سبب عدم تعادل نوری، وی به زمین خورد. در صحنه دوم نیز بازیکنان با یکدیگر درگیر بوده و اگر خطایی بوده آن خطا مربوط به مهاجم پرسپولیس است نه استقلال.

وی افزود: معتقدم این صحنه، صحنه آموزشی بود که دیگر داوران باید به آن توجه داشته باشند. ضمن اینکه قهرمانی بهترین تشخیص را در این صحنه داد. چرا که زاویه دید وی عمود به دو نفر بود و به توسط همین دید توانست به درستی تشخیص دهد.

عسگری خاطرنشان کرد: اگر همین اتفاق در محوطه جریمه پرسپولیس رخ می داد و داور مسابقه آن را پنالتی اعلام می کرد عوامل باشگاه همین گونه برخورد می کردند؟ وقتی که در یک صحنه داوری کارشناسان متفاوت، نظرات مختلف می دهند فیفا تاکید دارد که تصمیم داور صحیح است. سوال دیگر این است که چرا توجهی به نظرات کارشناسانی که پنالتی را تائید نکرده اند اهمیت داده نمی شود؟ در هر صورت از قهرمانی به سبب قضاوت خوبش قدر دانی می کنم. همچنین از عوامل برگزار کننده این مسابقات، بازیکنان و کادر فنی هر دو باشگاه تشکر می کنم چرا که شرایط را به گونه ای برای داوران فراهم کردند که بدون حاشیه این دیدار حساس برگزار شد.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص دیگر بازی های هفته بیست و سوم لیگ برتر، گفت: در بازی داماش و مس کرمان، بعضی کارشناسان معتقد بودند که داور باید پنالتی می گرفت اما تشخیص داور به درستی اعلام شد چرا که بازیکن خود را ماهرانه به زمین زد. همچنین در خصوص حرکت دروازه بان مس که معتقد بودند باید اخراج می شد، داور تصمیم درستی گرفت و حرکت دروزاه بان مس کرمان اخراج نداشت. در دیگر بازی ها ناظران و نمایندگان گزارش خاصی مبنی بر اعتراض به داوری از سوی کادر فنی تیم ها نداده اند و مشکل خاصی نبوده است.


FootballOnline.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.