عسگر اولادی: برای ریاست جمهوری آینده برنامه داریم/موتلفه پوست اندازی می​کند

حبیب الله عسگر اولادی دبیرکل سابق حزب موتلفه اسلامی  در مصاحبه با همشهری ماه به موضوعاتی چون دور اول انتخابات مجلس نهم، وضعیت حزب موتلفه و برنامه های این حزب در انتخابات آینده سخن گفته است. اهم سخنان وی را در ادامه مطالعه فرمایید:
 

*  حزب موتلفه یک تشکل با سابقه نیم قرن در سپهر سیاست ایران است. اولین دغدغه حزب نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی است. ما هیچ‌وقت در اندیشه حفظ خود نبوده‌ایم. راهبرد اصلی ما فراتر از دغدغه‌های ماندن یا بودن در قدرت است. ما اکنون با فعالیت در بیش از ۲۰۰ شهر ایران تقریبا ماندگارترین تشکل در جمهوری اسلامی هستیم و در انتخابات اخیر به‌ویژه در استان‌ها و شهرستان‌ها توفیقات خوبی داشته‌ایم. نامزدهای ما در تهران به دور دوم راه پیدا کرده‌اند. 
 
*  ما ضعف‌هایی در تبلیغ و ترویج فهرست جبهه متحد داشه‌ایم که امیدواریم این ضعف‌ها در دور دوم انشا‌الله جبران شود.  ما تا دقایق آخر منتظر بودیم با دیگر دوستان به‌ویژه جبهه پایداری یک ائتلاف بزرگ داشته باشیم اما این میسر نشد و همین باعث شد که ما در تبلیغات درست و به هنگام عمل نکنیم.
 
*   کادرهای حزب اکنون در دولت و مجلس در سطوحی که صلاحیت آنان پذیرفته شده‌اند حضور دارند. ضریب نفوذ ما در اندیشه سیاسی ماست، اندیشه سیاسی ما مبتنی بر حفظ اصول و دستاوردهای غرورانگیز انقلاب اسلامی است. اندیشه سیاسی ما مبتنی بر خط امام(ره) و پیروی از مقام معظم رهبری است. ما بخشی از طیف وسیع اصولگرایی در جبهه پیروان خط امام و رهبری هستیم و جبهه پیروان هم بخشی از جبهه متحد اصولگرایان و جبهه متحد هم بخشی از طیف وسیع اصولگرایی است. ما از این‌که امروزه گفتمان اصولگرایی یک گفتمان مسلط در جامعه است و همه در مسیر پیشرفت و خدمت به مردم و بسط عدالت نبوی و علوی در جامعه گام بر‌می دارند خشنود هستیم. 
 
*   هنر نخبگان سیاسی تمهید اجماع‌سازی برای رسیدن به اهداف بزرگ است. اگر ما بخواهیم فقط روی حزب تکیه کنیم عظمت و گستردگی انقلاب را نادیده می‌گیریم، انقلاب خیلی بزرگ‌تر از آن است که ما آن را در قالب یک حزب اندازه‌گیری کنیم. 
 
*   این‌که امروز ما می‌بینیم گفتمان اصولگرایی همه جا گیر شده، برای این است که ما در چارچوب‌های حزبی، خود را محصور نکرده‌ایم، ما اصل را گذاشته‌ایم روی ترویج و تبلیغ اصولی که به آن معتقد هستیم، حال ممکن است این اصول در حزب یا گروه دیگری هم معتقدانی داشته باشد. شکل‌گیری یک جبهه، تابع مقتضیات زمان و مکان است و تا هر وقت که این فضا حاکم باشد ما ترجیح می‌دهیم داخل جبهه عمل کنیم. 
 
*   رویکرد جوانان به حزب در سال‌های اخیر فوق‌العاده است. ما طی یک دوره‌ای توانسته‌ایم کادرهایمان را جوان کنیم. به‌زودی کنگره سراسری خواهیم داشت و خواهید دید انشا‌الله یک پوست اندازی جدید صورت خواهد گرفت و جوانان بیشتری در حزب نقش بازی خواهند کرد. تبلیغات، تشکیلات و دفتر سیاسی و امور بین‌الملل ما در دست جوانان است و متوسط‌ سنی آنها ۳۵ سال است و همچنین نقش زنان در سال‌های اخیر فوق‌العاده زیاد شده است. بنده سال‌هاست از دبیرکلی کناره‌گیری کرده‌ام تا کادرهای جوان‌تری بتوانند در حزب رشد کنند. من به آینده حزب امیدوار هستم. تسهیلات زیادی برای عضوگیری به‌ویژه جوانان داریم و شرط عضویت، پایبندی به اسلام و انقلاب و التزام عملی به رهبری معظم انقلاب و ولایت فقیه است. 

*  ما چشم‌انداز ۱۵ساله حزب را اکنون تصویب کرده‌ایم و پایان برنامه  ما، با پایان برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی است. ما خطوط کلی خود را مشخص کرده‌ایم.
 
* حرکت ما در انتخابات، تابعی از متغیر حرکت مومنین به‌ویژه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. ما یک حرکت مستقل از مجموعه‌هایی که قبولشان داریم نمی‌کنیم. ما بر اساس خرد جمعی اصولگرایان حرکت می‌کنیم؛ البته تئوری خود را داریم و نظریات خود را مطرح می‌کنیم. اما در نهایت تابع خرد جمعی هستیم. بی‌تردید ما برای مجلس و ریاست‌جمهوری آینده برنامه داریم و امیدواریم کادرهای جوان، خود را در دهه چهارم بیشتر نشان دهند و جانشین کادرهای قدیم می‌شوند
 ۲۹۲۹۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.