عشق‌های از مزه افتاده

گردآوری شده توسط مجله خانواده ممتاز نیوز


یکی از حرف‌های قدیمی‌ها که باید کمی در مورد آن فکر کرد، این جمله معروف است که: دعوا نمک زندگی است.


دعوای همسران

بارها گفته شده که اختلاف نظر و وجود مشکلات در زندگی زناشویی امری عادی است و نمی توان جاده زندگی را بدون دست انداز تصور کرد، اما اختلاف نظر با دعوا متفاوت است. چیزی که مشخص است، زندگی نیاز به چاشنی دارد وگرنه بی مزه و تکراری می گردد. اگر زندگی شیرین باشد دیگر کسی به فکر نمک و نمکپاش و چاشنی نمی افتد. این که ما از اختلاف های گاه و بی گاه برای هیجان انگیزتر شدن زندگی استفاده کنیم. این که بعد از دعوا و قهر، دوران آشتی و نزدیک تر شدن به یکدیگر می رسد یعنی جای یک چیز در زندگی خالی است.

وقتی جای شیرینی در زندگی تان خالی است، به دنبال مزه دار کردن آن توسط نمک میباشید اما این روش خوبی نیست، زیرا گاهی نمکپاش از دستتان در می رود و آن قدر شور می گردد که نمی توانید حتی با اضافه کردن چند لیوان آب هم شوری آن را برطرف کنید. پس بهتر است دور این جمله را که دعوا نمک زندگی است خط بکشید و به جای آن سعی داشته باشید تا زندگی تان را شیرین تر کنید.

جدل کردن را از چاردیواری خانه تان دور کنید. این که من چه گفتم و تو چه جواب دادی. این که حق با کیست و این که کدام یک از ما بیشتر ازخودگذشتگی داریم، هر کدام می تواند آغاز یک دعوای سنگین باشد. جدل و یکی به دو کردن های معمول که به آنها عادت کرده ایم مانند موریانه ای پایه های روابط را سست می کند.

قوانین مشخصی برای زندگی وضع کرده و تمام سعی تان این باشد که به آنها عمل کنید. وقتی هر دوی شما بپذیرید که باید در خانه هر چیز را سر جای خود بگذارید و نظم را رعایت کنید، دیگر بحث های کوچک و بزرگ به این بهانه نخواهید داشت

برای دور بودن از این گونه جدل ها چند راهکار ساده پیشنهاد می کنیم:

* سعی کنید بعد از ازدواج زمانی را برای گفت وگو به منظور حل اختلاف در نظر بگیرید. باید برنامه منظمی برای این کار داشته باشید. زمانی که اختلافی پیش آمده و از یکدیگر دلخورید، وقت خوبی برای برطرف کردن اختلافات نیست. باید شورای حل اختلافتان یک جلسه همیشگی در طول زندگی باشد به طور مثال دوشنبه ها عصر یا هر زمان دیگر. همین امر سبب می گردد دلخوری های کوچک جمع نشود تا به یکباره سر ریز شود.

*  نگرشتان را به زندگی اصلاح کنید. رویاهای قبل از ازدواج و خیالات رنگارنگ را کنار بگذارید. به زندگی واقعی بیایید و بپذیرید که ما انسان ها از روی هم کپی نمی شویم. با پذیرش واقعیت بسیار مسائل حل خواهد شد.

* کمی روی خودکنترلی خود کار کنید. داشتن این مهارت برای این که اختلاف نظر به دعوا تبدیل نشود بسیار لازم است. شما با یادگیری این مهارت می توانید مواقعی که رفتار نادرست می بینید، دلخور یا عصبانی می شوید، بتوانید رفتار خود را کنترل کنید و رفتاری نشان ندهید که بعدا پشیمان شوید.

* قوانین مشخصی برای زندگی وضع کرده و تمام سعی تان این باشد که به آنها عمل کنید. وقتی هر دوی شما بپذیرید که باید در خانه هر چیز را سر جای خود بگذارید و نظم را رعایت کنید، دیگر بحث های کوچک و بزرگ به این بهانه نخواهید داشت.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: چهاردیواری

مطالب مرتبط:

همسران بی‌خبر از عشق!!

عصبانیت‌های عاشقانه

رضایت مشترک، رویایی دست‌یافتنی

من و همسرم بلد نیستیم، حرف بزنیم

دروغ های من و همسرم !

موانع آرامش همسران

یادگیری شنا در زندگی زناشویی

فرمولی برای حل اختلاف در خانه

اصولی برای زندگی زناشویی


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش خانواده ایرانی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.