عشق از پاکی به پلیدی سوق یافته است/عشق رنگ واقعی خود را از دست داده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

، عشق لذتی اغلب مثبت است که موضوع آن بسیارزیبایی است و احساس عمیق، علاقه ای لطیف و یا جاذبه ای شدید است که محدودیتی در موجودات و مفاهیم ندارد و می تواند در حوزه هایی غیر قابل تصور ظهور کند.

عشق نوعی احساس عمیق و عاطفه در مورد دیگران یا جذابیت بی انتها برای دیگران است در واقع عشق را می توان یک احساس ژرف و غیر قابل توصیف انسانی دانست و فرد آنرا در یک رابطه دو طرفه با دیگری تقسیم می نماید.

مهناز عسگریان روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه به سبب قربانی شدن عشق و پایمال گشتن آن در زیر فشارهای فرهنگی، تصویری مبهم و غیر واقعی از عشق روبرو هستیم تصویری که به همه چیز شباهت دارد نیز از عشق امروزی عشق را از بعد معنوی و فطری اش جدا ساخته ایم و لباسی بی تناسب بر تنش دوخته ایم.

وی ادامه داد: عشق واژه ای است گم شده که ردپای فرهنگ در این گمگشتگی کاملاً هویداست عشق از پاکی به پلیدی سوق یافته و از مقام والا به جایگاهی پست تنزل یافته عشق در زمره مباحثی است که در تیررس تعصبات و پیش داوری ها رنگ باخته و صحبت از آن مغایر با ابعاد اخلاقی تلقی شده است.

عسگریان اظهار داشت: عشق با غلبه سرشت حیوانی بر سرشت انسانی مترادف گشته و رنگ واقعی خود را از دست داده اما واقعاً آیا مرتبه عشق همین است آیا عشق اینگونه عریان و بی پرده در فطرت ما انسان ها نهاده شده است؟

وی تصریح نمود: اگرچه در ابتدا گام گذاشتن در وادی عشق و صحبت از منزلت و مرتبه واقعی آن به میان آوردن کاری پر هیاهو است اما شناسایی تکه های گم گشته این مفهوم و دریافت پشتوانه های علمی آن چراغی است بر سر راه ترسیم واقعی عشق شاید این راه سنگلاخ، شاهراهی برای رسیدن به گنج واقعی عشق محسوب شود./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.