«عشق» فیلم برگزیده انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس شد / منتقدان بوستون «۳۰ دقیقه بامداد» را انتخاب کردند

۲۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، برندگان این دوره جوایز سالانه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس (LAFCA) یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) معرفی شدند و درام «عشق» ساخته میشائل هانکه دربارهٔ یک زوج سالخورده پاریسی که با بیماری و مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، جایزه بهترین فیلم را برد.
 

این فیلم فرانسوی‌زبان اولین بار در دنیا ماه مه در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه نخل طلا را برد. این فیلم نماینده اتریش در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار است و شرکت سونی پیکچرز کلاسیکس حق پخش آن را در آمریکای شمالی به عهده دارد.
 

«عشق» همچنین جایزه بهترین بازیگر زن را برای امانوئل ریوا به همراه داشت. او به طور مشترک با جنیفر لارنس برای فیلم «کتاب بارقه امید» برنده این جایزه شد.
 

هانکه اتریشی سال ۲۰۰۵ برای فیلم «پنهان» برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان LAFCA شد و «روبان سفید» او نیز در ۲۰۰۹ در بخش کارگردان انتخاب دوم بود.
 

منتقدان لس آنجلسی برای اولین بار پس از «نامه‌هایی از ایوو جیما»‌ در ۲۰۰۶ یک فیلم غیرانگلیسی‌زبان را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کردند. 
 

«مرشد» شرکت واینستین و «جانوران محیط وحش جنوب» فاکس سرچ‌لایت دیگر برندگان بزرگ این دوره جوایز انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس بودند. فیلم اول چهار جایزه برد و فیلم دوم سه جایزه دریافت کرد.
 

«مرشد» در بخش‌های بهترین کارگردان (پل تامس اندرسن)، بازیگر مرد (واکین فینیکس)، بازیگر زن مکمل (ایمی آدامز) و طراحی صحنه (جک فیسک و دیوید کرانک) جایزه گرفت. اندرسن سال ۲۰۰۷ برای «خون به پا می‌شود» جوایز بهترین فیلم و کارگردان را از انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس دریافت کرد.
 

موفقیت‌های «جانوران محیط وحش جنوب» از پارسال پس از اولین نمایش این فیلم در جشنواره ساندنس آغاز شد. این فیلم در جوایز این دوره انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس در بخش‌های بازیگر مرد مکمل (دوایت هنری) و نسل تازه (بن زیتلین) پیروز شد. زیتلین که «جانوران محیط وحش جنوب» اولین فیلم اوست، جایزه موسیقی را هم به طور مشترک با دان رومر دریافت کرد.
 

منتقدان لس آنجلسی جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را به یک فیلم فرانسوی‌زبان دیگر اعطاء کردند: «ماشین‌های مقدس» ساخته لیوس کاراکس. این فیلم دربارهٔ مردی است که مانند یک بازیگر دائم تغییر هویت می‌دهد. «ماشین‌های مقدس» در بخش بازیگر مرد انتخاب دوم (دنی لاوان) بود.
 

جایزه بهترین انیمیشن نیز به «فرانکن‌وینی» ساخته تیم برتن اعطاء شد.
 

منتقدان لس آنجلسی امسال برای اولین بار جایزه تدوین را هم در نظر گرفتند که به دیلان تیکه‌نور و ویلیام گلدنبرگ برای «۳۰ دقیقه بامداد» اعطاء شد.
 

فیلم تازه کاترین بیگلو که درامی دربارهٔ به دام انداختن اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده است، روز یکشنبه جوایز دو گروه از منتقدان فیلم بوستون را هم برد. این فیلم هفته پیش نیز از سوی حلقه منتقدان فیلم نیویورک به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد و فیلم برگزیده هیئت ملی نقد (NBR) هم بود. با این حال فیلم بیگلو در جوایز انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس، بجز دریافت جایزه تدوین و انتخاب دوم در بخش کارگردان موفقیت دیگری به دست نیاورد.  
 

۴۱ عضو انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس در نشست روز یکشنبه حضور داشتند. این انجمن ۱۲ ژانویه (۲۳ دی) در مراسمی در هتل اینترکانتیننتال در لس آنجلس از برندگان تقدیر می‌کند. همان طور که قبلا اعلام شد فردریک وایزمن مستندساز در این مراسم جایزه یک عمر دستاورد را دریافت می‌کند.

فهرست کامل برندگان جوایز سالانه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس به این شرح است:

فیلم: «عشق» / انتخاب دوم: «مرشد»
کارگردان: پل تامس اندرسن، «مرشد» / انتخاب دوم: کاترین بیگلو، «۳۰ دقیقه بامداد»

بازیگر مرد: واکین فینیکس، «مرشد» / انتخاب دوم: دنی لاوان، «ماشین‌های مقدس»

بازیگر زن: جنیفر لارنس، «کتاب بارقه امید» و امانوئل ریوا، «عشق»
 

بازیگر زن مکمل: ایمی آدامز، «مرشد» / انتخاب دوم: آن هاتاوی، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «بینوایان»

بازیگر مرد مکمل: دوایت هنری، «جانوران محیط وحش جنوب» / انتخاب دوم: کریستوف والتس، «جانگو آزاد شده»

فیلمنامه: کریس تریو، «آرگو» / انتخاب دوم: دیوید ا. راسل برای «کتاب بارقه امید»

فیلم خارجی‌زبان: «ماشین‌های مقدس» / انتخاب دوم: «پانویس»
 

مستند / غیرداستانی: «نگهبانان» / انتخاب دوم: «در جستجوی شوگر من»

انیمیشن: «فرانکن‌وینی» / انتخاب دوم: «چه روز قشنگی»

نسل تازه: بن زیتلین، «جانوران محیط وحش جنوب» 
فیلمبرداری: راجر دیکینز، «اسکای‌فال» / انتخاب دوم: میهای مالایمار جونیر، «مرشد»
 

تدوین: دیلان تیکه‌نور و ویلیام گلدنبرگ، «۳۰ دقیقه بامداد» / انتخاب دوم: ویلیام گلدنبرگ، «آرگو»
طراحی صحنه: جک فیسک و دیوید کرانک، «مرشد» / انتخاب دوم: آدام استاکهازن، «قلمرو طلوع ماه»
موسیقی: دان رومر و بن زیتلین، «جانوران محیط وحش جنوب» / انتخاب دوم: جانی گرینوود، «مرشد»
 

«۳۰ دقیقه بامداد»؛ فیلم منتخب دو گروه منتقدان بوستون
روز یکشنبه همچنین دو گروه از منتقدان فیلم بوستون فیلم «۳۰ دقیقه بامداد» بیگلو را به عنوان بهترین فیلم سال برگزیدند.
 

جامعه منتقدان فیلم بوستون که ۲۴ عضو و بیش از چهار دهه سابقه دارد، فیلم تازه بیگلو را در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردان و تدوین برنده اعلام کرد. بیشتر اعضاء این جامعه را منتقدانی تشکیل می‌دهند که در نشریات کار می‌کنند.
 

در همین حال، انجمن منتقدان فیلم آنلاین بوستون (BOFCA) – که ۱۳ عضو دارد و اوایل امسال تشکیل شد – جوایز بخش‌های بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن (جسیکا چاستین) و تدوین را به «۳۰ دقیقه بامداد» اعطاء کرد.
 

ورایتی / ۹ دسامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.