عصبانیت رژیم صهیونیستی ملاک سنجش دستاوردهای مذاکرات/ آغاز سیر نزولی منحنی تحریم‌ها

فروردین ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای بررسی دستاوردهای مذاکرات ژنو می‌توان عصبانیت رژیم صهیونیستی را ملاک قرار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران دربارهٔ دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای گفت: ملاک در  قضاوت و عصبانیت صهیونیست‌ها است چرا که نتانیاهو، وزیر کار، وزیر اطلاعات و اعضای کابینه رژیم صهیونیستی همگی اعلام کردند که بالاخره ایرانی‌ها شما را فریب دادند.  
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی نتوانست عصبانیت خود را نسبت به دستاوردهای انرژی هسته‌ای ایران پنهان کند ولی واقعیت این است که ما راه درازی در پیش داریم، از یک طرف باید از حقوق هسته‌ای خودمان دفاع کنیم و تایید آنچه را که در عهدنامه NPT وجود دارد از جامعه جهانی دریافت کنیم تا بار دیگر اعضای شورای امنیت با ما مخالفت نکنند و علیه ما قطعنامه صادر نکنند.  
 
بروجردی تصریح کرد: در آغاز راه، واقعیت‌های صحنه نشان می‌دهد که منحنی تحریم‌ها سیر نزولی خود را آغاز کرده و تحریم‌های اتخاذ شده زمینه صادرات پتروشیمی و بعضی اقلام دیگر را به وجود آورده است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: همچنین براساس توافقات صورت گرفته تحریم قطعات خودرو نیز برداشته خواهد شد، تحریم قطعات خودرو به سبب موضع اشتغال برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،‌ البته توافقات صورت گرفته در خصوص رفع تحریم‌ها به هیچ وجه کافی نیست.  
 
وی ادامه داد:‌ از دید مجلس رفع همه تحریم‌ها ضرورت جدی است و آنچه تا کنون صورت گرفته در واقع یک جزء از مطالبات ملی ماست.  
 
بروجردی گفت: اصل قطعنامه‌ها و تحریم‌های فراقطعنامه‌‌ای که توسط آمریکا علیه ما وضع و اعمال شد، کشورهای اروپایی این موضوع را دنبال کردند و از آمریکایی‌ها تاسی جستند، باید هر چه سریعتر این تحریم‌ها برداشته شود.  
 
این خبر در حال تکمیل است…
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.