عصبانی شدن روزنامه اسرائیلی از کاریکاتور ایرانی

این کاریکاتور یهودیان را در حال دعا کردن در مقابل دیوار “ندبه” همان دیوار غربی مسجدالاقصی به تصویر کشیده اما آن را با نماد معروف خیابان وال استریت تلفیق نموده است.
روزنامه جروزلم پست نوشت :در مراسم اختتامیه جشنواره ایرانی “سقوط وال استریت” یک کاریکاتور ضدیهودی جایزه اول را به خود اختصاص داد. محمد تبریزی برنده جایزه ۵۰۰۰ یورویی این جشنواره، یهودیان را در حال دعا کردن در مقابل دیوار “ندبه” همان دیوار غربی مسجدالاقصی به تصویر کشیده اما آن را با نماد معروف خیابان وال استریت تلفیق نموده است.

این رویداد اوایل هفته جاری با هدف حمایت از جنبش “تسخیر وال استریت” آمریکا در تهران برگزار شد – جنبش اجتماعی که هدف آن رفع نابرابری در درآمدها و بی‌عدالتی‌ها در نظام مالی آمریکا است.

بنابر این گزارش ، بیش از ۱۶۰۰ کاریکاتوریست از ۴۵ کشور جهان آثار خود را برای دبیرخانه این جشنواره ارسال نمودند. هفت داور از ایران، ‌ترکیه، لهستان و رومانی نیز این کاریکاتورها را مورد ارزیابی قرار دادند.

“آبراهام فاکسمن”(Abraham Foxman)، مدیر انجمن ضدافتراء گفت: “یکبار دیگر، ایران جایزه ترویج یهودستیزی را به خود اختصاص داد. کاریکاتور برنده مقدس‌ترین مکان را در یهودیت نشانه گرفته و آن را به نمادی از حرص و طمع تبدیل می‌نماید. این کاریکاتور از بسیاری جهات توهین‌آمیز است.”

ایران در سال ۲۰۰۶ و در واکنش به چاپ کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام در یک روزنامه دانمارکی جشنواره بین‌المللی کاریکاتور با موضوع هولوکاست را برگزار نمود.

منبع:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.