عصر امروز، زمان اجرای توافق بزرگ «ژنو»

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: اقدامات هسته ای ایران در چارچوب توافق ژنو در ساعات اولیه عصر روز دوشنبه عملیاتی می‌شود.

بهروز کمالوندی با بیان اینکه بازرسان از صبح روز دوشنبه ۳۰ دی در سایت غنی‌سازی نطنز حضور پیدا کردند و گفت‌وگوهای فنی برای اجرایی کردن اقدامات هسته‌ای را با متخصصان ایرانی در میان گذاشتند اظهار کرد: از آنجا که بحث‌های فنی زمان‌بر است و نیاز است بازرسان با متخصصان ایرانی برای اجرای اقدامات هماهنگی‌های لازم را انجام دهند اجرای اقدامات هسته‌ای از جمله تعلیق داوطلبانه غنی‌سازی ۲۰ درصدی و آغاز فرایند رقیق سازی تا پیش از ظهر به طول می‌انجامد.

وی گفت: تعدادی از بازرسان قرار است تا پیش از ظهر در سایت غنی‌سازی فردو حاضر شوند و هماهنگی‌ها و آمادگی لازم برای اجرای اقدامات را با متخصصان ایرانی حاضر در محل بررسی کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: با توجه به زمان‌بر بودن اقدامات فنی در سایت‌های غنی سازی ایران و از سویی انجام اقدامات طرف ۱+۵ که با توجه به تفاوت ساعت کمی از ایران عقب‌تر هستند اجرای توافق عصر روز دوشنبه عملیاتی می‌شود و این مسئله موضوعی طبیعی است که با توجه به شرایط دو طرف وجود دارد.

کمالوندی در رابطه با بازرسی از راکتور اراک تاکید کرد: روند کار در رابطه با راکتور تحقیقاتی اراک متفاوت است چرا که در آنجا نوعی حسابرسی از روند فعالیت‌ها وجود دارد که روز گذشته این اقدامات در اصفهان و اراک انجام شد و بازرسان اقدامات لازم را انجام دادند.

وی تاکید کرد: تمامی اقدامات بازرسان‌ آژانس تا پایان روز دوشنبه در رابطه با اقدامات هسته‌ای ایران نهایی می‌شود.

قرار است براساس اعلام قبلی ایران و ۱+۵ همزمان اجرای توافق ژنو را از روز دوشنبه ۳۰ دی ماه آغاز کند. این روند طی روز دوشنبه صورت می‌گیرد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.