«عصر یخی ۴» پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان شد

فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» با فروش شش میلیون دلار ۹۰۰ سالن سینما در انگلستان مجموع فروش خود را در این کشور به حدود ۳۰ میلیون دلار رساند.
تصویر در اندازه واقعی (کلیک کنید )

انیمیشن «عصر یخی؛ جابجایی قاره‌ای» عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان را از «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» ربود.

 

به گزارش ایسنا، انیمیشن «عصر یخی ۴» محصول کمپانی فاکس با فروش ۹۵ میلیون دلار در آخر هفته، مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۳۸۵ میلیون دلار رساند

که در این میان در ۳۰ کشور از مجموع ۳۷ کشور نمایش دهنده این فیلم پرفروش‌ترین بوده است.

 

انیمیشن «عصر یخی ۴» با فروش ۱۶ میلیون دلاری در روسیه در دو هزار سالن سینما در صدر بهترین بازارهای خارجی این انیمیشن قرار گرفت و پس از آن ۱۲۰۰ سالن سینما در انگلیس فروش ۹ میلیون دلاری را برای «عصر یخی ۴» رقم زدند تا مجموع فروش این انیمیشن در انگلستان به ۲۰ میلیون دلار برسد. کشور آلمان با فروش ۱۲ میلیون دلاری در ۱۲۰۰ سالن سینما سومین بازار پرفروش خارجی «عصر یخی ۴» است.

 

فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» با فروش شش میلیون دلار ۹۰۰ سالن سینما در انگلستان مجموع فروش خود را در این کشور به حدود ۳۰ میلیون دلار رساند. سینماهای کشور مکزیک و برزیل هر کدام با فروش آخر هفته پنج میلیون دلار مجموع فروش بین‌المللی «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» را به ۵۲۱ میلیون دلار رساند.

 

فیلم«سفید برفی و شکارچی» با ۹ میلیون فروش دیگر از چهار هزار سالن سینما مجموع فروش خود را به ۲۱۸ میلیون دلار رساند.

 

انیمیشن «ماداگاسکار ۳» محصول کمپانی «پارامونت» با فروش آخر هفته ۵ میلیون دلار در پنج هزار سالن سینمای ۴۲ کشور مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۲۷۰ میلیون دلار رساند. این انیمیشن با فروش ۴۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین انیمیشن و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای روسیه نام گرفت.

(منبع : ایسنا)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.