عضوشورای مرکزی جامعه روحانیت: طرفداران لاریجانی در مجلس نهم بیشتر از حداد عادل هستند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اختلاف‌های به وجود آمده در میان اصولگرایان در مورد ریاست مجلس نهم از قدرت آن‌ها می‌کاهد در عین حال شانس لاریجانی برای ریاست مجلس آینده را بالاتر از حداد عادل دانست.
حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ونماینده بیرجند  در ارتباط با انشعابات به وجود آمده در میان اصولگرایان با توجه به تشکیل فراکسیون‌های مختلف در مجلس نهم از جمله جبهه متحد، جبهه پایداری، جبهه ایستادگی و جبهه رهروان ولایت، گفت: طبیعی است که هر نوع اختلافی در جریان‌های سیاسی عوارضی دارد و اولین عارضه آن این است که قدرت، قوت و کارآیی جریان‌های سیاسی کم می‌شود و این اتفاقی است که هم‌اکنون در حال رخ دادن است.
وی ادامه داد: اما از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه کرد که رقیب خاصی در حال حاضر در مجلس وجود ندارد که بخواهد جریان اصولگرایی را تضعیف کند اما بدون شک این اختلافات، وحدت اصولگرایان را مورد حمله قرار می‌دهد.
به گفته این عضو جامعه روحانیت مبارز در حال حاضر بیش‌تر اختلاف‌نظرها در میان اصولگرایان در مورد ریاست مجلس است که هم‌اکنون نیز آقایان لاریجانی و حدادعادل بیش‌تر برای این کار مطرح هستند که هر دو دارای شایستگی‌های لازم را دارند.
وی با اشاره به اظهارات اخیر حدادعادل در مورد اینکه حتی اگر یک نفر نیز از وی حمایت نکند برای ریاست مجلس کاندیدا می‌شود،گفت:با توجه به اینکه در مجلس نهم تنها یک فراکسیون وجود ندارد و فراکسیون‌های مختلفی در حال تشکیل شدن هستند نباید انتظار رفتار حزبی از کاندیداهای ریاست داشت که به نظر فراکسیون احترام گذاشته شود.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه جبهه پایداری، طیف ایثارگران و جمعیت رهپویان حامی ریاست حدادعادل و جبهه‌های متحد، ایستادگی و اصلاح‌طلبان حامی ریاست لاریجانی در مجلس نهم هستند گفت: در حال حاضر دو جریان در مورد ریاست مجلس نظر و حرف دارند اما جمعیتی که حامی آقای لاریجانی هستند بیش‌تر از حامیان حدادعادل است و جبهه متحد از اکثریت قابل قبول‌تری برخوردار هستند و جبهه پایداری در مقابل آنان در اقلیت است.
این نماینده مجلس پیش‌بینی می‌کند که با پایان انتخابات هیات رییسه مجلس و مشخص شدن رییس مجلس دیگر فراکسیون‌های متعددی در مجلس وجود نداشته و یک فراکسیون واحد اصولگرایان تشکیل شود.
۱۷۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.