عضوهیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس: معاینه فنی،یکی از عوامل کاهش آلودگی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضوهیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس: معاینه فنی،یکی از عوامل کاهش آلودگی

عضوهیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس:
معاینه فنی،یکی از عوامل کاهش آلودگی

ممتازنیوز: عضوهیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه بازگشت سن معاینه فنی خودروها باید در قالب لایحه مطرح شود گفت: بازگشت این قانون صرفا با توافق حل نمی شود.

به گزارش ممتازنیوز، کمال الدین پیرموذن در پاسخ به اینکه چرا نمایندگان مجلس که نسبت به آلودگی هوا نگرانند قانون معاینه فنی را اصلاح نمی کنند، گفت: خواست نمایندگان این است که موضوع بازگشت سن معاینه فنی را در قالب لایحه مطرح کنیم و در واقع نظر جمع نمایندگان نیز بر این موضوع معطوف است.
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در خصوص زمان ارائه طرح بازگشت سن معاینه فنی خودروها نیز اظهار داشت: بررسی این موضوع نیاز به گذشت زمان دارد هر چند که نمایندگان مجلس نیز برای بازگشت این قانون اتفاق نظر دارند اما در نهایت قانون ملاک عمل قرار می گیرد.
وی با تأکید بر اینکه بازگشت سن معاینه فنی خودروها صرفا با توافق حل نمی شود، تصریح کرد: این موضوع نیاز به بررسی های بیشتری دارد و با اینکه اعضای شورای شهر تهران نیز برای بررسی سن معاینه فنی خودروها حساس هستند اما همه مسئولان باید در این راستا متحد باشند تا بتوانیم بازگشت سن معاینه فنی خودروها را در قالب طرح ارائه کنیم.
پیرموذن، معاینه فنی خودرو را تنها یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه شهر تهران، علاوه بر معاینه فنی، خودروهای موجود در کشور باید به کاتالیست مجهز و از استانداردهای لازم برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه برای استاندارد بودن خودروها باید تلاش کنیم افزود: نمی توان فقط به زوج و فرد کردن و اعمال محدودیت ها اکتفا کرد.
این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در کلانشهرهای کشور، تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز است که در این راستا شورای شهر و شهرداری باید حساس باشند و نباید تنها به شعار دادن بسنده کنند.
به گزارش مهر، اسفند‌ماه سال ۹۰، مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی، خودروهای صفر را تا پنج سال از انجام معاینه فنی معاف کرد که این موضوع مورد انتقاد شدید مدیران شهری تهران و کارشناسان محیط ‌زیست قرار گرفت. با گذشت مدتی، نمایندگان نیز موافق بازگشت سن معاینه فنی به دوسال شدند اما تا کنون هیچ اقدامی برای آن انجام نشده است. این در حالی است که اخیرا رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از خرید و فروش برگه های تقلبی معاینه فنی خبر داده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.