عضویت “فلسطین” در سازمان ملل بخشی از حقوق مردم این سرزمین را محقق می‌کند

۳۰م دیماه ،

یک حقوقدان گفت: عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد سبب رسمیت بخشیدن علنی به این سرزمین می‌شود و ملت فلسطین از این طریق می‌توانند به بخشی از حقوق از دست رفته خود دست یابند.

“یوسف مولایی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ حقوق مردم فلسطین، اظهار داشت: قواعد و مقررات بین‌المللی، تشریفاتی است و کاربرد مطلوبی در احقاق حق مردم فلسطین ندارد.

این حقوقدان ادامه داد: عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد سبب رسمیت بخشیدن علنی به این سرزمین می‌شود و ملت فلسطین از این طریق می‌توانند به بخشی از حقوق از دست رفته خود دست یابند.

وی افزود: در حال حاضر متاسفانه فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان سرزمین ناظر غیرعضو شناخته شده و هنوز نتوانسته به عضویت کامل این سازمان درآید.

این حقوقدان با بیان اینکه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد نیاز به موافقت ۵ عضو ثابت شورای امنیت دارد، خاطرنشان کرد: هر یک از ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارند، از این رو تاکنون فلسطین به عضویت سازمان ملل متحد درنیامده است.

گفتنی است؛ پس از غلبه جبهه مقاومت بر اسرائیل طی جنگ ۸ روزه، سازمان ملل متحد، فلسطین را به عنوان سرزمین ناظر غیرعضو معرفی کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.