عضویت ۴۵ درصد مردم در شبکه تعاون

۲۸ام بهمن ،

بینا- مدیر عامل بانک توسعه تعاون از عضویت ۴۵ درصدی مردم کشور در بخش تعاون خبر داد و گفت: ۱۸۴ هزار تعاونی کشور نیازمند کیفی سازی عملکرد می باشند.
به گزارش بینا، ماشاء الله عظیمی در دومین همایش بزرگ اتاقها تعاون و اتحادیه های سراسری شرکتهای تعاونی کشور با اعلام اینکه ایران در شاخص توسعه علم در رتبه های بالا قرار گرفته است، گفت: ایجاد ۱۸۴ هزار بنگاه تعاونی در کشور یک اقدام کمی سازی است و باید از این پس کیفی سازی در دستورکار قرار گیرد.
وی از عضویت حدود ۴۵ درصد مردم در شبکه تعاون سخن گفت و افزود: باید تاثیر گذاری مردم در اقتصاد افزایش یابد و با اینکه سهم تعاونی ها باید به ۲۵ درصد برسد ولی هنوز این میزان کمتر از ۱۰ درصد است.
همچنین صمد مرعشی، معاون پارلمانی اتاق تعاون ایران از تشکیل یک تیم کارشناسی و برگزاری نشست هایی با مرکز پژوهش های مجلس برای تدوین نقشه راه توسعه بخش تعاون خبر داد و گفت: این تلاش ها برای تحقق سهم ۲۵ درصدی پیش بینی شده در اصل ۴۴ انجام می گردد.
وی با اعلام اینکه هم اکنون تعاونی ها در ۵۰ مجمع تصمیم گیری کشور حضور دارند از ایجاد تعامل بین اتاق تعاون و مجلس سخن گفت و افزود: احصاء قوانین مزاحم و بخشنامه های دست و پاگیر از تلاش هایی است که برای افزایش سرعت توسعه تعاون انجام می گردد.
در ادامه این همایش ذکریا متولی، معاون بین الملل اتاق تعاون با اعلام اینکه از سال ۱۹۹۴ بخش تعاون ایران در اتحادیه بین المللی تعاون عضویت دارد، گفت: با این حال حضور تعاونی ها در عرصه های بین المللی بسیار کم رنگ است و با اینکه تشکل های تعاونی برای این عضویت مبالغی را می پردازند اما در تصمیم گیریها و تصمیم سازی ها مشارکت ندارند.
متولی اظهار داشت: یک هیات عالی رتبه از اتحادیه بین المللی تعاون و منطقه آسیا وا قیانوسیه برای شناسایی توانمندی ها بخش تعاون و معرفی ظرفیتهای تعاون به ایران سفر خواهند کرد.
در ادامه محمد مهدی تیموری معاون اتحادیه های اتاق تعاون ایران گفت: به تازگی گزارشاتی از ۱۳ استان کشور در خصوص عملکرد بخش تعاون دریافت شد که نشان می دهد ۴۶ درصد مدیران در بخش تولید، ۲۳ درصد در حوزه کشاورزی و ۱۵ درصد در بخش مسکن فعالیت دارند.
تیموری پیگیری صدور کارت بازرگانی برای تعاونی ها، عضویت در شورای حل اختلاف بیمه و تامین فضا برای اتاق های تعاونی را ازجمله برنامه های در دست  انجام اعلام کرد

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.