عضوی از بدن که سالی یک بار شسته می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

بسیاری از افراد عادت به تخلیه موم گوش خود دارند، این در حالی است که این ماده نیز به نوبه خود به سلامت بدن کمک می کند تخلیه غیر اصولی آن درد، خارش و حتی کاهش شنوایی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از نیو نیوز ؛موم گوش به وسیله مخروطی از ترشحات غددی که در سراسر مجرای گوش قرار دارد، به اضافه مقداری سلول پوستی ورقه شدن و تعدادی مو شکل می گیرد.

گفتنی است، خود این ماده به عنوان عاملی موثر در جهت شستشوی گوش عمل می کند و به علاوه محافظ بخش های حساس مجرای گوش است و به نوعی مجرا را روان و چرب می کند.

بررسی ها نشان می دهد؛ به طور طبیعی مقدار بیش از اندازه این ماده به طور خودکار و بدون دخالت فرد به کمک حرکات آرواره ای به سمت جلو حرکت کرده و از مجرا خارج می شود و به شدت توصیه می شود خود فرد به جستجوی این مواد زاید اقدام نکند البته اگر چه این ماده برای سلامت گوش خوب است ولی مقدار زیاد آن دردسر ساز است.

گزارش ها حاکیست تنها راه ممکن شستشوی گوش با آب است به این ترتیب موم اضافی خارج شود.

پزشکان می گویند افرادی که از وسایل کمکی برای شنیدن استفاده می کنند باید به طور مرتب برای معاینه گوش به پزشک مراجعه شود.

توصیه می شود که فرد شخصاً به کمک گوش پاک کن یا هر وسیله دیگر اقدام به زدودن موم اضافی نکند ،عوارض ناشی از گرفتگی موم گوش می تواند دردناک باشد و باعث عفونت و از دست دادن شنوایی شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.