عضو جبهه پیروان خط امام در گفتگو با آریا:انشعاب به دو شاخه قم و تهران پایان عمر سیاسی جبهه پایداری را رقم زده است

خبرگزاری آریا-نوع نگاه احمدی نژاد به مسائل و برخورد با پدیده هایی که در عرصه سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی وجود دارد  منجر به بروز اختلافات در جبهه پایداری شده است.
ابولقاسم رئوفیان ، عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا تاکید می کند:جبهه پایداری به پایان عمر فعالیت سیاسی خود نزدیک می شود.
وی می گوید:اختلاف درون جبهه پایداری مساله جدیدی نیست  این اختلاف در مجلس نهم نیز مشخص بود  و حتی بارها از قول اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری مطالبی در رد و تکذیب اظهارات یکدیگر شنیده می شد که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باردیگر شاهد اوج گیری این اختلافات خواهیم بود.
این فعال سیاسی تصریح کرد:نوع نگاه احمدی نژاد به مسائل و برخورد با پدیده هایی که در عرصه سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی وجود دارد  منجر به بروز اختلافات و ایجاد اصطحکاک در این جبهه شده است از سوی دیگر تفکر احمدی نژاد و جریان موسوم به ایشان مبنی بر اینکه می خواهند دولت یازدهم ادامه دهنده سیاست های دولت نهم و دهم با مدیریت احمدی نژاد باشد باعث شده تا برخی به حمایت یا مخالفت با این تفکر بپردازند از این رو این عوامل زمینه تشدید انشقاق در جبهه پایداری را فراهم ساخته است.
وی نوع نگرش به مسائل  دیپلماسی و سیاست خارجی در عرصه بین الملل را یکی دیگر از عوامل اختلاف در این جبهه می داند و ادامه می دهد:از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین انتخابات در عرصه سیاسی کشور است بنابراین اختلافات گسترده تر خواهد شد و تقسیم جبهه پایداری به شاخه قم و شاخه تهران در نهایت به فروپاشی جبهه پایداری منجر خواهد شد.
رئوفیان خاطرنشان کرد:شاخه قم و شاخه تهران جبهه پایداری به شدت در معرض آسیب دیدگی قرار دارند .از این رو بعید می دانم در پایان، تضعیف یا حذف یک شاخه به قوت شاخه دیگر منجر شود بنابراین همانطور که اشاره کردم هر دو شاخه جبهه پایداری یکدیگر را تضعیف خواهند کرد و در نهایت چیزی از این دو باقی نخواهد ماند.
دبیر کل ایران زمین اظهار داشت: با این انشقاق ،جبهه پایداری به پایان عمر فعالیت سیاسی خود نزدیک می شود و دیگر این جبهه قادر نخواهد بود با این نام به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد .
وی محوریت آیت الله مصباح یزدی در حل اختلافات این جبهه را بی تاثیر دانست و افزود:آیت الله مصباح یزدی در انتخابات مجلس نهم نیز نتوانست در میان عناصر جبهه پایداری اتحاد پدید آورد و با وجود انکه نسبت به برخی موضع گیری و اظهارات اعضا این جبهه معترض بودند و حتی در معرض آسیب قرار داشتند اما دیدیم توصیه های آیت الله مصباح هم نتیجه بخش نبود بنابراین بنده معتقدم ایشان ظرفیتی که در جبهه پایداری وجود دارد را قابل پذیرش توصیه ها  و نصایح خود نبینند و در نتیجه از پشتیبانی و حمایت از این جبهه دست بکشند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.