عضو حزب مردمسالاری: اصلاح​طلبان تحت فشارند/ از طرح انتخاباتی کواکبیان بی​اطلاعم

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان اینکه جریان اصلاحات از رهبران توانمندی برخوردار است، گفت: در صورت فراهم نشدن شرایط برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات، سکوت می کنیم.

داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس هشتم در مورد طرح انتخاباتی سراسری “مناسک” که چندی پیش از سوی مصطفی کواکبیان دبیر کل مردم سالاری اعلام شد، گفت: در مورد این طرح هیچ اطلاعی ندارم.

 

این در حالی است که اوایل ماه جاری کواکبیان در نشست دبیران کل احزاب عضو جبهه مردم‌سالاری اعلام کرد: در چندین جلسه دفتر سیاسی و دو نشست شورای مرکزی طرحی تحت عنوان «مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور» یا همان طرح «مناسک» به تصویب رسیده است و این طرح به صورت مکتوب به بسیاری از شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس‌ شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ارائه شده است.

قنبری با بیان اینکه مشکل اصلاح طلبان از رهبری آنان نیست، تاکید کرد: مشکل اصلاح طلبان بدلیل ضعف در رهبری و یا نبود اتاق فکر نیست؛ بلکه مشکل اصلی آنان در فشارهای بیرونی است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، با بیان اینکه توانایی رهبران اصلاح طلب بالاست، افزود: اگر فشارهای بیرونی نباشد ما نه مشکل وحدت داریم و نه مشکل رهبری. نبود فضا برای رقابت باعث کم تحرکی اصلاح طلبان شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان متعهد به چارچوب های نظام هستند، گفت: بدلیل اینکه اصلاح طلبان مقید به قوانین و مصلحت کشور هستند؛ لذا اقداماتی در خارج از چارچوب های نظام برای بازگشت به عرصه قدرت انجام نخواهد داد و تا فراهم شدن شرایط سکوت می کنند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم، رقابت انتخاباتی بدون اصلاح طلبان را شبه رقابت توصیف کرد و گفت: اگر اصلاح طلبان در رقابتهای انتخاباتی نباشند، رقابتهای انتخاباتی واقعی شکل نخواهد گرفت.

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.