عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین:خاموش بودن افراد و تشکل‌ها، نوعی اعلام حضور است

یک عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: هرچه فضا به نحوی باشد که از سیاست‌‌مدار، نخبه و فعال سیاسی خاموش فاصله بگیریم و افراد با سلایق مختلف به صحنه آیند، به نفع نظام است.
تورج رحیمیان با بیان این‌که برخی سکوت‌ها بلند‌تر از فریاد است، اظهار کرد: گاهی خاموش بودن افراد و تشکل‌ها، نوعی اعلام حضور است و به طور کلی می‌توان گفت گاهی خاموش بودن در عرصه‌ سیاسی، نوعی اعلام موضع است.
وی با بیان این‌که سیاست‌مدار خاموش نداریم، توضیح داد: اما ممکن است گاهی، برخی افراد از عرصه سیاست به معنای ظاهری و رسانه‌ای فاصله بگیرند.
رحیمیان با بیان این‌که یک فرد سیاست‌مدار، نمی‌تواند از عرصه سیاست فاصله بگیرد، افزود: چون سیاست‌مداران و افراد سیاسی دغدغه‌ مسائل سیاسی دارند و احساس تکلیف می‌کنند، حتی اگر به لحاظ رسانه‌ای در دید نباشند، پشت پرده تاثیرگذاری خود را خواهند داشت.
این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در بیان علت تبدیل شدن یک فرد سیاسی به سیاست‌مدار خاموش نیز تصریح کرد: به نسبت رویکرد‌های انتخاباتی مردم به برخی جریان‌ها وگروه‌ها برخی افراد برای مدتی خانه‌نشین می‌شوند و اصطلاح سیاست‌مدار خاموش به آنها تعلق می‌گیرد.
رحیمیان اضافه کرد: افرادی در نظام فعال هستند، اما به دلایل مختلف مثلا دلگیری از دولت و رسانه‌های فعلی و این‌که احساس می‌کنند فضا ندارند، در عرصه‌ رسانه‌ای و روی کار فعال باشند، بنابراین آرام‌تر و خاموش‌تر کار می‌کنند .
وی به فعالیت‌ اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت:‌ عده‌ای از اصلاح‌طلبان درون نظام به لحاظ ظاهری دررسانه‌ها ظهور و بروز ندارند و حضورشان کمرنگ است، اما آماده هستند که اگر شرایط فراهم شود، در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری شرکت‌می‌کنند و شانس خود را امتحان می‌کنند و از حالت خاموشی بیرون می‌آیند.
این عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به این‌که افرادی درون نظام به شکل فعال حضور دارند و دغدغه‌ دارند، اما به دلایل مختلف ظهور و بروز آنها کم و زیاد می‌شود، توضیح داد: به طور مثال آقای ناطق نوری کمی از سیاست فاصله گرفتند، اما نمی‌توان گفت سیاست‌مدار خاموش هستند، چون جلسات و ارتباطاتی را دارند و یا افرادی مثل آقایان مرتضی نبوی و حداد عادل که در شرایط و زمان‌های مختلف از مبحث‌ها و جنجال‌های سیاسی فاصله می‌‌گیرند، بنابراین می‌توان گفت میزان حضور افراد در عرصه‌ سیاسی گاهی به احوالات افراد نیز بستگی دارد.
۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.