عضو شورای مرکزی جامعه زینب(س): مرکز امور زنان مشکلات زنان را رصد کنند

۱۹م آذر ،

med_vali.JPG

یک فعال حوزه زنان از مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری خواست ضمن رصد مشکلات زنان، در زمینه رفع بعضی مشکلات زنان تلاش کند که این موضوع هم سبب توانمندسازی زنان و هم سبب ایجاد فرصت‌های تازه برای آنان می‌شود.

توران ولی‌مراد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در بعضی موضوعات زنان به سبب زن بودن با مشکلاتی مواجه می باشند و این وظیفه مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری است که در زمینه رفع این مشکلات فعال و موثر باشد. در کل مراکزی که به نام زنان می باشند باید این هدف کلیدی را دنبال کنند.

وی معتقد است: بعضی اوقات مراکز متولی امور زنان مانند مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به اموری می‌پردازد که پرداختن به آن‌ها وظیفه اصلی این مرکز نیست. به عنوان نمونه این مرکز بودجه‌ بسیاری را صرف اجرای طرح «رحمت» کرده است. «رحمت»، یک طرح آموزشی است. این در حالیست که آموزش وظیفه نهادهای فرهنگی آموزشی همانند حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی است.

این عضو شورای مرکزی و مسوول کمیته تحقیقات و مطالعات جامعه زینب (س) با اشاره به مرکز امور زنان سازمان صدا و سیما به عنوان یکی از مراکزی که به نام امور زنان است، اظهار کرد: بهتر است این مرکز به جای پرداختن به موضوعاتی مانند مهدکودک و موضوعاتی مربوط به پرسنل زنان شاغل در این سازمان یا برگزاری روز زن برای آنها، به موضوعات زنان کل کشور بپردازد و به اصلاح تصویر غلطی از زنان که بعضی اوقات در این رسانه ارائه می‌شود، بپردازد.

ولی‌مراد در پایان تاکید کرد: لازم است مراکز متولی امور زنان در کشور مانند فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مشکلات زنان را رصد کنند و راهکارهای مناسب برای حل آن‌ها را در پیش گیرند که ریشه ای ترین مشکلی که زنان دارند نگرش به زن بر خلاف تعالیم اسلامی به عنوان یک انسان صغیر و محتاج قیم است که نمونه ای از بروز آن را امروز در اصلاحیه لایحه گذرنامه شاهدیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.