عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مملو از خلأ است

شنبه ۱۰ تیر – ۰۲:۵۷:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مملو از خلأهای بسیاری است، گفت: شهریه بالا و محتوای کلاس‌های تابستانی موانع بزرگی برای حضور نوجوانان و جوانان در این کلاس‌ها هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای اوقات فراغت جوانانٔ تصریح کرد: در سال جاری شهریه کلاس‌های تابستانی افزایش بسیار شدیدی داشته که این موضوع به عدم نظارت صحیح و نظام‌یافته توسط دستگاه‌های مسئول برمی‌گردد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه نیز حق برخورداری از امتیازات اجتماعی را دارند، ادامه داد: شهریه بالای کلاس‌های تابستانی به دغدغه خاطری برای نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنها به‌ویژه در میان اقشار ضعیف جامعه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه محتوای کلاس‌های تابستانی نیز در بسیاری از موارد برای نوجوانان و جوانان جذابیت ندارد، افزود: باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که آیا کلاس‌های تابستانی پاسخ‌گوی نیازهای نوجوانان و جوانان است یا خیر؟
سعیدی با بیان اینکه مجموعه‌ها و نهادهای برنامه‌ریز برای جوانان باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند، گفت: دستگاه‌های مسئول و به ویژه وزارت ورزش و جوانان باید با احساس مسئولیت و تعهد بیشتری وارد موضوع اوقات فراغت جوانان و برنامه‌ها و کلاس‌های تابستانی بشود.
این نماینده مجلس نهم عدم حضور نوجوانان و جوانان در کلاس‌های تابستانی و پر نشدن اوقات فراغت این قشر را دارای تبعات منفی اجتماعی دانست و بیان کرد: نوجوانی و جوانی دوره‌ای همراه با هیجانات و کنجکاوی‌ها است و زمانی که فرد امکان حضور در کلاس‌های تابستانی و مراکز آموزشی و تفریحی را نمی‌یابد در جامعه سرگردان شده و با ناهنجاری‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود.
سعیدی گفت: یکی از موضوعاتی که موجب ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی می‌شود، پر نشدن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان و همچنین در سایر فصول سال است.
دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌ها برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سطح کشور ضعیف است، گفت: باید سازمان‌های مسئول برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای پر کردن هرچه بهتر اوقات فراغت این قشر از جامعه اختصاص دهند تا تبعات اجتماعی ناشی از آن به حداقل ممکن کاهش یابد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۳۰۱۴۵۷۵۵۶۳۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.