عضو هیات علمی دانشگاه تهران: معنویت گرایی، بهره وری علمی را افزایش می‌دهد

۱۷م آذر ،

عضو هیات علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: طبق یک تحقیق علمی در خارج از کشور، معنویت گرایی، بهره وری علمی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حسن زارعی متین در همایش توانمند سازی و توسعه دانش ارزشمند با اشاره به اهمیت تبیین هویت دانشجوئی گفت: در این راستا باید در همه دانشگاهها مطابق با معنویت گرایی و آرمانهای انقلابی برنامه ریزی شود.

زارعی متین تصریح کرد: امام خمینی (ره) تاکید داشت که مقدورات کشورها در دست محصولات دانشگاهی است که این محصولات شامل هنجارها، فرهنگ، ارزشها و توانمندی نیروی انسانی می باشد.

وی با بیان وظیفه و رسالت مهم دانشجویان در عرصه های جهانی خاطرنشان کرد: سعادت یک ملت در دانشگاهها رقم می خورد و فرهنگ حاکم از مجامع دانشگاهی نشات می گیرد که در این زمینه معنویت گرایی در دانشگاهها مطابق با تحقیقات خارجی بهره وری علمی را نیز افزایش خواهد داد.

استاد موسسه آموزشی عالی طلوع مه در ادامه بیان کرد: خلاقیت، نوآوری و حق طلبی از مشخصات مهم دانشجویی است و هویت دانشجویی در ارزشهای اسلامی و اخلاقی شناخته می گردد.

وی همچنین با اشاره به بیانات ارزشمند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص رسالت های دانشجوئی تصریح کرد:دانشگاهها باید به سمت معنویت، دین مداری و خداگرایی حرکت نمایند و همه درسها را برای خدا بخوانند زیرا حقیقت هویت دانشجویی برگرفته از علم و ایمان است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: تولید،، نشر و مدیریت دانش از وظایف مهم دانشگاهها می باشد اما هویت معنوی نیز باید در این عرصه علمی به فعالیت های علمی جهت بدهد.

وی در این زمینه توضیح داد: قرن ۲۱ قرن معنویت می باشد و هزاران مقاله در راستای معنویت گرایی به ویژه در دانشگاهها در جهان عرضه شده است که اهمیت دین گرایی و معنویت را نشان می دهد و نباید دانشگاههای ایرانی در جامعه اسلامی از چنین معنویتی دور بماند.

وی با بیان رسالتهای مهم دانشجویی اذعان داشت: بصیرت، آگاهی، هویت اجتماعی، معنویت گرایی، هویت و هوشیاری سیاسی و ارزش گذاری برای علم آموزی از دیگر رسالت های مهم دانشجویی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.