عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال: با کی‌روش جلسه داشتیم اما باید فعال‌تر باشیم

۳۱فروردین۱۳،

522.jpg

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: قبول دارم کمیته فنی باید فعال‌تر باشد و می‌خواهیم در انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان تاثیرگذار باشیم.

فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به انتقادهایی که نسبت به فعال نبودن و ضعف‌های کمیته فنی فدراسیون فوتبال مطرح شده اظهار کرد: قبول دارم که جلسات کمیته فنی باید بیشتر برگزار شود. بهتر است در فضایی آرام و بدون تنش، شرایط فنی تیم‌های ملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. هر چقدر محیط آرام‌تر باشد، نتیجه بهتری خواهد داشت.

وی افزود: ما البته سال قبل بعد از بازی تیم ملی ایران و لبنان با کارلوس کی‌روش جلسه گذاشتیم؛ همینطور جلسه‌ای هم با مربی فوتبال بانوان برگزار شد. کمیته فنی فعلا با نفرات کمتری تشکیل می‌شود اما مرتضی محصص، مسوول کمیته آن را توسعه خواهد داد. هنوز جایگاه کمیته فنی در فوتبال ملی ما جا نیافتاده است. شاید بعضی نظرات در تیم‌ها اعمال نشود اما هرچه باشد باز گفتن آنها ممکن است به تیم‌های ملی کمک کند. انتقادهای سازنده واقعا خوب است و همه باید کمک کنیم تا شرایط خوبی برای آماده‌سازی تیم‌های ملی فراهم شود.

این کارشناس فوتبال بر لزوم تهیه و اجرایی شدن سیستم جامعی برای تعیین مسیر پیشرفت فوتبال کشور تاکید کرد و گفت: نتایج آنی و موفقیت‌های مقطعی نمی‌تواند ملاکی برای پیشرفت فوتبال ایران باشد بلکه باید ریشه‌ای دربارهٔ مشکلات صحبت کرد و طرحی داشت. اگر سیستم جامعی در فوتبال کشور وجود داشته باشد و تمام عملکردها با آن سنجیده شود، می‌توانیم در بلندمدت بلکه در کوتاه‌مدت به موفقیت برسیم. باید با جلسات بیشتر بحث‌های گسترده‌تری در این باره انجام دهیم.

معینی در پاسخ به این که انتقادها نسبت به کمرنگ بودن کمیته فنی را قبول دارید، گفت: هیچ انسانی کامل نیست؛ همه ما ممکن است کوتاهی کنیم اما باید از افکار یکدیگر بهره ببریم. مهم فوتبال و علاقمندان پرشمار آن است که توجه بسیاری را می‌طلبد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای تشکیل جلسات کمیته فنی در آستانه اردوهای تیم ملی برنامه‌ای دارید به ایسنا گفت: در حال حاضر که محصص خارج از کشور است و ۱۴ اردیبهشت به ایران برمی‌گردد اما قطعا جلساتی خواهیم داشت.

معینی دربارهٔ نقش واقعی کمیته فنی در انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان با توجه به اینکه محمدهادی آیت‌اللهی نایب‌رییس اول فدراسیون گفته است این انتخاب برعهده میرشاد ماجدی نیست و کمیته فنی باید آن را انجام دهد گفت: کمیته فنی تلاش می‌کند در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان تاثیرگذار باشد. البته از اول هم همین بوده و زمانی که کمیته تیم‌های ملی وجود داشت و الان هم به تازگی تشکیل شده، کمیته فنی سعی می‌کرد نقش خودش را ایفا کند.

وی دربارهٔ این که ماجدی صحبت از انتخاب مربی لیگ برتری برای تیم جوانان می‌کند، اظهار کرد: این نظر ماجدی است و البته ما هم معتقدیم باید مربی قوی برای تیم جوانان انتخاب شود. ما در این رابطه جلسه‌ای با کفاشیان و سایر مسوولان فدراسیون به همراه ماجدی داشتیم که یک‌بار علی دوستی‌مهر سرمربی تیم نوجوانان هم آمد. فشردگی برنامه‌های AFC کار را سخت‌ کرده است.

عضو کمیته فنی فدراسیون در واکنش به اینکه فکر نمی‌کنید انتخاب سرمربی و تشکیل تیم جوانان دیر شده است گفت: شاید دیر شده باشد اما اگر انتخاب سرمربی با تامل و تفکر باشد بهتر است. انتخاب عجولانه ممکن است بیشتر به ضرر ما باشد. در سال‌های قبل انواع مربیان را برای تیم‌های نوجوانان و جوانان انتخاب کردیم که هم ایرانی بودند و هم خارجی. اما معتقدم همدلی و تفاهم موثرترین عامل موفقیت مربیان این تیم‌هاست که می‌طلبد هر شخصی انتخاب شد کاملا از او حمایت کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.