عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نتیجه فاصله طبقاتی در جامعه را بررسی نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس عمیق‌شدن شکاف طبقاتی را سبب بروز افسردگی در اشخاص و سرخوردگی جامعه دانست.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، عباس قائد رحمت با بیان این‌که «برای جلوگیری از فاصله طبقاتی در جامعه باید مسوولان توجه ویژه‌ای iبه ایجاد و توسعه عدالت اجتماعی داشته باشند» افزود: هرچه تورم موجود در جامعه افزایش یابد، قشر متوسط iبه لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر می‌شوند و اشخاص غنی، ثروتمندتر از پیش می‌شوند که این موضوع شکاف طبقاتی را عمیق و عمیق‌تر می‌کند.

وی افزود: مطالعات اجتماعی و روانشناختی نشان می‌دهد وقتی که سطح زندگی تعداد بسیاری از اشخاص جامعه پایین می‌آید، حتی ممکن است امنیت کشور iبه مخاطره بیفتد و از همین‌رو مسوولان باید توجه ویژه‌ای را iبه این موضوع معطوف نمایند.

وی با بیان این‌که «فشارهای اقتصادی سبب بروز پرخاشگری از سوی اشخاص جامعه می‌شود» اظهار نمود: بعضی از اشخاص پرخاشگری و اعتراض خود را iبه نوعی نشان می‌دهند اما اگر موانعی برای بروز این پرخاشگری در جامعه وجود داشته باشد، تبدیل iبه افسردگی می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «جامعه‌ای که اشخاص آن دچار افسردگی باشند، جامعه‌ای راکد است که پویایی و سر‌زندگی در آن iبه حداقل کاهش می‌یابد» یادآورشد: افسردگی، سیاه دیدن آینده و نا‌امیدی نسبت iبه رشد و بالندگی منجر iبه افسردگی شدید جامعه می‌شود، iبه طور کلی می‌توان گفت در جامعه‌ای که فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف بسیار باشد، ممکن است انواع اختلالات روحی و روانی و آسیب‌های اجتماعی میان مردم آن بروز کند.

وی با انتقاد از برنامه‌های اقتصادی موجود گفت: تجدیدنظر اساسی در برنامه‌های اقتصادی سبب کاهش محسوس میزان تورم می‌شود و مردم طعم عدالت اجتماعی را خواهند چشید و روز iبه روز فاصله طبقاتی میان غنی و فقیر کمتر می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.