عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:رئیس مجلس نهم باید جایگاه مجلس را ارتقاء دهد

شکور اکبرنژاد نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص ویژگی هایی مطلوب برای ریاست مجلس نهم، با بیان اینکه هوشمندی در ریاست مجلس خیلی مهم است، اظهار داشت: رئیس مجلس حتما باید از نمایندگان یک سر و گردن بالاتر باشد. این ویژگی ای است که در مجلس هشتم خود را نشان داد.

وی با اشاره به برخی تفاوت ها در مدیریت ها، اظهار داشت: گاهی در بررسی موضوعات و لوایح با اینکه کارشناسان حقوقی در یک موضوع، نقطه نظرات تخصصی خود را بیان می کردند، ولی رئیس مجلس با تیز بینی برخی اشکالات را متذکر می شد و این امر باعث تعجب کارشناسان می شد. در حالی که فرد دیگری به این امر توجه نداشت.

اکبرنژاد توجه به اقتضائات کشور در مدیریت مجلس را از دیگر مولفه های تاثیر گذار در این زمینه دانست و اظهار داشت: رئیس مجلس نهم باید کسی باشد که نه امور را آسان بگیرد و نه بیش از اندازه، سخت گیری کند. در عین حال تا جایی که می تواند هزینه های مجلس را کاهش و به حداقل برساند.

 وی با بیان اینکه به طور حتم مجلس هشتم در امر نظارت موفق بود، افزود: دلیل این امر اصلاح آیین نامه داخلی مجلس درخصوص سوال از وزرا و سیستماتیک شدن نظارت است. البته معتقدم موفقیت مجلس هشتم به نسبت مجلس هفتم یک اصل طبیعی است. چون به هر حال نمایندگان یک تجربه ۴ ساله دیگر را نیز پشت سر گذاشتند.

عضو فراکسیون اقلیت، مدیریت مجلس را در این موفقیت موثر دانست و گفت: به دلیل آنکه ساختارها در کشور ما هنوز به موفقت نرسیده است مدیریت ها در این فرآیند نقش مهمی دارند ولی نباید در مورد میزان تاثیر آن با قاطعیت اظهار نظر کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس بابیان اینکه انتخاب رئیس مجلس با اجماع نمایندگان حتما بر کارایی مجلس موثر است، گفت: قطعا این موضوع تاثیر مثبتی بر  عملکرد مجلس دارد. البته اینکه درصد اثر این امر چه میزان است را شاید نتوان به طور دقیق محاسبه کرد. ولی مطمئنا رئیسی که هوشمندی لازم را داشته باشند و مورد قبول و اجماع اکثریت باشد، جایگاه مجلس را ارتقا می دهد.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.